طی پنجماه سال جاری؛
تابناک سمنان: مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان بابیان اینکه واحد‌های صنفی استان رصد می‌شود، گفت: طی پنج‌ماهه سال جاری ۲۴۱ پرونده تخلف صنفی منجر به جلب رضایت شاکیان شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 09 October 2021

جلب رضایت شاکیان ۲۴۱ پرونده تخلف صنفی استان سمنان

 

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان بیان کرد: طی پنج‌ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۰۰ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحد‌های صنفی به ثبت رسیده است و از این تعداد ۲۴۱ پرونده تخلف صنفی استان سمنان منجر به جلب رضایت شاکیان شده است.

وی اظهار داشت: بابیان اینکه شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات و نمایندگی شهرستان‌های تابعه اخذ می‌شوند؛ از میزان تخلفات صورت گرفته حدود یک هزار و ۳۱۱ مربوط به بخش کالا و مابقی به خدمات مربوط است.

مهدی یحیایی ادامه داد: پرونده‌های تخلف که منتهی به مصالحه شدند حدود شش میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد شده است و همچنین پرونده‌های تخلف در کارگروه‌های شهرستانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند که خوشبختانه بخشی از آن‌ها منجر به جلب رضایت شاکیان شده است.

یحیایی همچنین افزود: تعداد ۶۵۵ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شدند و این پرونده‌ها برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

معاون سازمان صمت استان سمنان در خاتمه افزود:  گران‌فروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی را شامل می‌شود که در این خصوص از شهروندان درخواست داریم تا علاوه بر موارد فوق کم‌فروشی، عدم صدور صورت حساب و عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار