جدال نفسگیر ماهیگیر مصری و گرگ ایرانی
هادی چوپان، ورزشکار ایرانی، موفق شد در مسابقات جهانی مستر المپیای 2021 مقام سوم و جایزه مردمی را از آن خود کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 10 October 2021

به گزارش تابناک سمنان، پس از بررسی اولیه در روز جمعه که با حضور ورزشکارانی جدیدی چون هانتر لابرادا و نیک واکر همراه بود، در نهایت داوران بار دیگر ممدوح السبیای معروف به بیگ رامی را به عنوان قهرمان مسابقات مستر المپیا معرفی کردند. این در حالی است که بیگ رامی در دور قبلی این مسابقات نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود.


برندون کری، قهرمان مستر المپیای 2019، نیز در رتبه دوم قرار گرفت تا مقام سوم به هادی چوپان معروف به گرگ ایرانی برسد که رتبه خود را نسبت به سال گذشته یک رده ارتقا داد. جایزه نفر اول این مسابقات 400 هزار دلار، جایزه نفر دوم 150 هزار دلار و جایزه نفر سوم 100 هزار دلار است.

 

 
 


در دور اول شش نفر از شرکت کنندگان شامل نیک واکر، هادی چوپان، بیگ رامی، برندون کری، هانتر لابرادا و ویلیام بوناک در کنار هم قرار گرفتند و چوپان نمایشی داشت که به عقیده بسیاری از هواداران و اعضای رسانه بهترین سطح از عملکردش را نشان می‌داد.


چوپان، بیگ رامی و کری بار دیگر در روز شنبه نیز روی صحنه حاضر شدند و بهترین نمایش ممکن را بدون ذره‌ای اشتباه از خود ارائه کردند. همین باعث شد تا بسیاری باور داشته باشند که داوران کار سختی را در این دوره در پیش نداشتند.

 


علاوه بر مقام ارزشمند سوم و جایزه 100 هزار دلاری، هادی چوپان جایزه مردمی این مسابقات را که بر اساس رای هواداران اهدا می‌شود از آن خود کرد. این دومین بار است که جایزه مردمی مسابقات مستر المپیا به این ورزشکار ایرانی می‌رسد.

 

بیگ رامی مصری‌الاصل دوباره قهرمان جهان شد.این ماهیگیر سابق سرنوشتی خواندنی دارد و ستاره احترام برانگیزی در دنیای بدنسازان حرفه‌ایست.

 

 


چرا چوپان قهرمان نشد؟

اولین حضور هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا در سال 2019 بود که موفق شد در آن سال رتبه سوم را به خود اختصاص داد که به نوبه خود یک رکورد بی‌نظیر به حساب می‌آید. این ورزشکار  در هر دوره حضورش در این مسابقات نشان داده که رقیبی جدی است و پتانسیل تبدیل شدن به قهرمان جهان را دارد. او امسال نیز در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار داشت اما در نهایت جایزه مردمی را از آن خود کرد.


مشخصا داوران در مسابقات آزاد مردان برای ابعاد بدن اهمیت زیادی قائل هستند و به همین دلیل بیگ رامی و برندون کری موفق شدند بالاتری از چوپان قرار بگیرند. کری می‌دانست که برای هم سطح شدن با ورزشکاری مانند بیگ رامی باید ابعادش را افزایش دهد.

 

 

 


با این حال هادی کمی از ابعادش را کاهش داد و تصمیم گرفت روی نقاط قوت خودش مانور داد. او بهترین ژست‌گیری را نیز روی صحنه داشت و اگر فقط کمی حجم بیشتری داشت شاید شرایط کاملا فرق می‌کرد.


یکی از اشتباهات هادی چوپان این بود که او بسیار دیرهنگام ژست می‌گرفت. همین باعث می‌شد که او فرصت کمی برای به نمایش درآوردن عضلاتش داشته باشد چرا که باید بلافاصله به سراغ حرکت بعد

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار