از بوسان ۲۰۰۲ تا قطر ۲۰۲۲
سرمربی کنونی ویتنام همان کسی است که در سال ۲۰۰۲ قربانی تیم شایسته برانکو ایوانکوویچ شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 10 October 2021

مشرق نیوز - عکس/ چهره جدید برانکو در قرنطینه

 

به گزارش  تابناک سمنان، بازیهای آسیایی بوسان اغاز یک دوره جدید برای فوتبال ایران بود؛ تیمی که با هدایت برانکو ایوانکوویچ و کاپیتانی یحیی گل‌محمدی موفق شد در نیمه نهایی کره‌جنوبی میزبان را شکست دهد و در فینال با عبور از ژاپن، جشن قهرمانی را در بوسان به پا کند.

 

پیروزی مقابل کره‌جنوبی در ضربات پنالتی به دست آمد. زمانی که جواد نکونام، حسین کعبی، محمد نصرتی، ایمان مبعلی و یحیی گل‌محمدی تمام ضربات ایران را تبدیل به گل کردند تا شاگردان «پارک هانگ سئو» بازی را واگذار کنند.

 

هانگ سئو که در پنجمین دهه زندگی به سرمربیگری تیم المپیک کره جنوبی رسیده بود و مثل برانکو دستیار سرمربی در تیم ملی بزرگسالان (گاس هیدینک) نیز بود، رویاهای بزرگی را در سر داشت و میخواست به نفر اول تیم ملی کشورش تبدیل شود اما تیم جاه‌طلب و بلندپرواز برانکو، خیلی زود به رویاهای او پایان داد و باعث شد تا مسیر سرمربیگری وی تغییر یابد.

 
 

حالا دو دهه از آن روزها گذشته و این دو در موقعیتی متفاوت به هم رسیده‌اند. برانکو ایوانکوویچ سرمربیگری عمان را برعهده دارد و هانگ سئو رهبر تیم ملی فوتبال ویتنام محسوب می‌شود. این هفته سه شنبه آنها در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف هم می‌روند و اگرچه سالهای زیادی از آن روزها می‌گذرد اما همچنان خاطره بوسان در ذهن سرمربیان ایران و کره و البته هواداران دو تیم باقی مانده است.

 

روزنامه "Teo Tree" چاپ ویتنام با اشاره به همین مسابقه نوشته که سرمربی کره‌ای انگیزه ویژه‌ای برای پیروزی مقابل عمان دارد تا با عبور از این تیم در جدول، جایگاه برانکو را به خطر بیاندازد و به این شکل انتقام آن باخت تلخ را بگیرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار