مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۱۲ هزار و ۸۶۷ تن کالا از انواع تولیدات واحدهای صنعتی در نیمه نخست ۱۴۰۰ از استان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 11 October 2021

۱۱۲ هزار تن کالا امسال از استان سمنان صادر شد

  

به گزارش تابناک سمنان علی سعدالدین ابراز داشت: ۱۱۲ هزار و ۸۶۷ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ از گمرک استان سمنان صادر شد.
وی عمده کالاهای صادراتی امسال از استان سمنان را هیدروکربن سبک، کابل زمینی، سودسوزآور، لوازم خانه‌داری از جنس پلاستیک، پودر لباسشویی، شمش سرب، کربنات دی سدیم، کولر آبی، کرک و مو بز، آنتراسیت، پرکلرین، سیمان و کلسیم کلراید عنوان کرد.

وی بیان کرد: ارزش دلاری کالاهای صادراتی از استان ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه ۳۳ کشور جهان مقصد کالاهای صادراتی استان سمنان در نیمه نخست امسال بود، گفت: صادرات این کالا از نظر وزنی ۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش داشت.
سعدالدین بیان کرد: متوسط ارزش هرتن کالای صادراتی استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال یک میلیون و ۴۹۷ دلار بود.
مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: ۴۹ شرکت نیمه نخست امسال محصولات خود را از گمرک استان سمنان به خارج از کشور صادر کردند.
وی یادآور شد: : پنج هزار و ۳۴۲ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار کالا امسال از گمرک استان ترخیص شد که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزاء و قطعات ماشین ها و دستگاه های برقی، اجزاء و قطعات ماشین ریسندگی، اجزاء و قطعات ترانسفورماتور، قالب کاشی و پنبه حلاجی شده بود.
مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: کالاهای فوق از ۱۴ کشور جهان به این گمرک وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن سه درصد کاهش واز نظر ارزش ۶ درصد افزایش داشت.
بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار