آرادان قطب تولید ذرت علوفه‌ای استان سمنان؛
تابناک سمنان: امیرحسین شاه‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی آرادان گفت: محصول ذرت علوفه‌ای از مزارع این شهرستان، یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان سمنان، امسال ۳۳ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 11 October 2021

درآمد میلیاردی کشاورزان سربیشه‌ای از تولید ذرت علوفه‌ای - ایسنا

 

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بیان کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای در آرادان از اواسط شهریور آغاز شد و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امسال رقم کشت‌شده محصول ذرت علوفه‌ای «سینگل کراس ۷۰۴» بود که دارای کیفیت مطلوب و عملکرد بالا و دارای ارزش غذایی خوب در جیره غذایی دام است و به این دلیل کشاورزان منطقه راغب به کشت این رقم هستند.

امیرحسین شاه‌حسینی ادامه داد: ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان آرادان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۳ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای از اراضی این شهرستان برداشت شود.

شاه‌حسینی با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی است که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم و راهبردی در تولید نهاده‌های دامی و تغدیه دام است.

وی افزود:محصول ذرت علوفه‌ای به ۲ صورت کشت بهاره و تابستانه است و کشت بهاره از اواسط فروردین و کشت تابستانه در اوایل تیرماه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود عملکرد محصول ۴۵ تن در هکتار باشد و تا پایان مهرماه بیش از ۳۳ هزار تن ذرت سیلویی برداشت شود.

وی همچنین در خاتمه افزود: رعایت اصول زراعی مانند بسترسازی مناسب کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده از کود‌های کشاورزی اختصاصی ذرت در عملکرد تولید ذرت علوفه‌ای تأثیرگذار است و کشاورزان با رعایت این نکات می‌توانند دارای عملکرد بیشتری در واحد سطح باشند.


لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار