مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی روستاییان استان در بخش‌های مختلف به منظور جلوگیری از مهاجرت و رونق کسب‌وکارها پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ 11 October 2021
 
۲.۵ هزارمیلیارد ریال برای اشتغالزایی روستاهای در استان سمنان پرداخت شد  

به گزارش تابناک سمنان مهدی صمیمیان روز دوشنبه در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل، دهیاران، روستائیان و عشایر استان سمنان به مناسبت روز روستا و عشایر در دفتر امام جمعه این شهر افزود: توجه به بحث اشتغالزایی در روستاها در اولویت کاری دفتر امور روستایی استانداری قرار دارد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای بومگردی، خرید ماشین آلات و سایر موارد به دهیاری ها پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در ۵۴۹ آبادی و روستا استقرار دارند، گفت:  ۳۰۴ روستای استان دارای شورای اسلامی و ۲۹۷ روستا دارای دهیاری هستند.

صمیمیان ادامه داد:  ۳۲۱ روستای استان سمنان از آب آشامیدنی روستایی مطلوب برخوردارند.

 وی با اشاره به اینکه کلیه واحدهای مسکونی روستاهای استان سمنان زیر پوشش بیمه حوادث غیر مترقبه قرار دارد، اضافه کرد:  ۱۲۰ دهیاری استان در ارزیابی کشوری رتبه عالی کسب کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان یادآور شد: برای ۹۴۴ عضو جدید شورای اسلامی روستاهای استان، کلاس های آموزشی برگزار شد.

امسال به مناسبت روز روستا و عشایر ۵۸ طرح خدمات و عمرانی روستایی در استان سمنان با ۴۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از طریق این طرح ها خدمات آموزشی، درمانی، اقتصادی، اشتغالزایی، رفاهی، آب و طرح هادی روستاها ارتقاء یافت.

۲۰ درصد جمعیت استان سمنان را روستاییان تشکیل می دهند که در ۵۴۹ آبادی استقرار دارند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:  ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار