رستمی:
تابناک سمنان: عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: چهار پروانه کیفیت کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی استان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 12 October 2021

سه پروانه حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی در ایلام صادر شد - ایرنا

 

وی  ابراز داشت: نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با هدف کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات خام کشاورزی و رعایت مقدار مصرف آن‌ها با حدود مجاز موجود در استاندارد‌های ملی مربوط صادر می‌شود.

وی بیان کرد: نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی بر اساس دستورالعمل‌ها، برای انواع محصولات خام کشاورزی زراعی، باغی، گلخانه‌ای و قارچ خوراکی تولید و بسته بندی شده در داخل کشور، کاربرد دارد.

عباس رستمی اظهار داشت: نیمه نخست امسال چهار فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات خام کشاورزی استان سمنان مانند خیار گلخانه‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای و فلفل شمشیری گلخانه‌ای صادر شد و  پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات و حمایت از حقوق مصرف کننده صادر می‌شود.

رستمی ادامه داد: با توجه به نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده بر روی محصولات کشاورزی و تایید کیفیت آن‌ها علاوه بر اینکه محصولات در داخل کشور فروش قابل توجهی دارند به صادرات محصولات و رونق تولید نیز کمک می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: دستورالعمل نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان ملی استاندارد در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است که برای اعطای این نشان، محصولات هم از نظر مقدار باقی‌مانده آلاینده‌های فلزی و هم از نظر باقی‌مانده سموم در آزمایشگاه‌های مجهز همکار سازمان ملی استاندارد ایران بررسی می‌شود.

وی همچنین در خاتمه افزود: گفت: گواهینامه حد مجاز آلاینده‌ها به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از این مدت باید دوباره تمدید شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار