پیش بینی ۱۰۵ هزار تن انار؛
تابناک سمنان: مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تولید محصول انار در باغ‌های استان امسال با ۳۰ درصد افزایش ۱۰۵ هزار تن برآورد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 13 October 2021

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید انار در استان سمنان

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سطح زیر کشت باغ انار در استان سمنان پنج هزار و ۸۸۷ هکتار است.

وی اظهار داشت :  گلوباریک ایوانکی، پوست‌سفید و پوست‌قرمز سمنان و درجزین، ملاسیه لاسجرد و ملس ساوه برخی از ارقام انار در استان است.

مهدی قرائیان بیان کرد: موسم برداشت محصول انار از اوایل مهر تا اواسط آبان ماه است  و عمده باغ‌های انار استان سمنان در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، سمنان و مهدی‌شهر، سرخه قرار دارد و در شهرستان‌های دامغان و شاهرود هم کشت می‌شود و همچنین کرم گلوگاه انار و همچنین ترکیدگی محصول سبب می‌شود تا بخش قابل ملاحظه‌ای از محصول وارد ضایعات شود.

قرائیان ادامه داد:  از کمبود صنایع فرآوری و همچنین سردخانه در مناطق مستعد به‌عنوان دیگر مشکلات در این بخش اشاره کرد  و توسعه در این بخش نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است و تسهیلات بانکی برای حمایت از افراد علاقه‌مند در این بخش وجود دارد.

وی همچنین در خاتمه افزود:  طرح ایجاد سایه‌بان نیز برای کاهش مخاطرات مثل آفتاب‌سوختگی و کاهش مصرف آب در سطح هشت هکتار از اراضی استان سمنان اجرا شده است که سبب افزایش کمی و کیفی محصولات شد.


لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار