مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کتابداران این استان در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی در سامانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ثبت کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 14 October 2021
 

به گزارش تابناک سمنان محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در آیین رونمایی از ۲ کتاب نویسندگان شاهرودی در نشست شورای اسلامی گفت: بیش از سه هزار فعالیت فرهنگی به ثبت رسیده در این سامانه را کتابداران شهرستان شاهرود انجام دادند.

به گفته او، در این مدت در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود یکهزار و ۳۴۶ فعالیت فرهنگی در این سامانه ثبت و در فضای مجازی باز نشر شد.

او با بیان اینکه تجربه موفق کتابداران شهرستان شاهرود در برپایی لیگ کتابخوانی به مدت چهار سال پیاپی شایسته تقدیر است تاکید کرد: به این علت دبیرخانه لیگ کتابخوانی در استان سمنان به شهرستان شاهرود سپرده شد.

هادی عامریان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: تجلیل از برگزیدگان و نخبگان باعث افزایش انگیزه در جوانان و نوجوانان خواهد شد.

هادی عامریان افزود: به واسطه رشد مطالعه در بین دانش آموزان مقطع متوسطه شاهرود آنان امسال ۱۱۲ رتبه زیر ۲ هزار در آزمون سراسری دانشگاه‌ها کسب کردند.

اعضای شورای شهر شاهرود هم بر افزایش سرانه مطالعه در کشور، حمایت از ورود کتاب به سبد خانوار و ایجاد فضای مطالعاتی در بوستان‌های شهر شاهرود تاکید کردند و خواستار حمایت بیشتر از نویسندگان بومی در چاپ کتاب و توسعه مطالعه شدند.

حمیده محبی عضو شورای شهر شاهرود گفت: براساس مصوبه فرهنگی شورا برای حمایت از مولفان، خرید ۳۰ نسخه از کتاب‌های نویسندگان بومی که درشورای اسلامی شهر رونمایی می‌شود انجام می‌شود.

سید ابراهیم موسوی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: با هدف افزایش مطالعه کتاب‌های غیر درسی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه لیگ کتابخوان را از چهار سال گذشته در این شهرستان با همت کتابداران راه اندازی کردیم.

سید ابراهیم موسوی افزود: افزایش انگیزه، رقابت سالم و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف برپایی لیگ‌های کتابخوانی به شمار می‌رود.

دراین نشست نسرین قربانی نویسنده کتاب «جنگ می‌توانست نام زنی باشد» که در ۶۴ صفحه توسط انشارات فصل پنجم تهران به زیور چاپ آراسته شده درباره شعر سپید با موضوعات اجتماعی این کتاب توضیح داد.

همچنین مریم یکه باش نویسنده کتاب «از سخاوت سعدی تا بخشندگی جامی» نیز که در ۱۰۲ صفحه در انتشارات تیرگان با موضوع نقد تطبیقی جنبه‌های محتوایی و فکری گلستان سعدی و بهارستان عبدالرحمان جامی منتشر شده است با حاضران بحث و تبادل نظر کرد.

در آیین رونمایی این ۲ کتاب با اهدای لوح از نویسندگان بومی این آثار تقدیر شد.

شهرستان شاهرود ۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود۳۳۰ هزار جلد کتاب وجود دارد. شهرستان شاهرود با ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار