امام جمعه شاهرود گفت: پشتیبانی از نیروی انتظامی باید همه جانبه باشد که گاهی این چنین نیست.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 15 October 2021
 
امام جمعه شاهرود: پشتیبانی از نیروی انتظامی همه‌جانبه باشد

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلا بزرگ این شهر افزود: نیروی انتظامی به خاطر کارکردش نیرویی مردمی است و پشتیبانی از آن به صورت جدی و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد.

وی به نیمه کاره ماندن یکی از ساختمانهای ‌پلیس در شهرک کوثر شاهرود اشاره کرد و گفت: رهاشدن چندساله این ساختمان موجب هدررفت منابع بیت‌المال شده که ضرورت دارد مسوولان شهرستان و استان نسبت به آن توجه کنند.

امام جمعه شاهرود گفت: به هر دستگاهی باید به اندازه کارکردش رسیدگی شود، نیروی انتظامی باید قدرتمند و عزتمند بوده و از حداقل ها برخوردار باشد .

وی به مسایل شمال‌غرب کشور اشاره کرده و گفت: جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد نه در این منطقه و نه در مرزهای محور مقاومت تغییراتی داده شود.

امینی گفت : مسوولان منطقه مراقب باشند آمریکا و اسرائیل که دنبال تغییرات مرزی هستند به هیچ وجه مراقب منافع مردم نیستند .

خطیب جمعه شاهرود به مسأله مذاکرات هم اشاره کرد و گفت: باید بدنبال رفع مشکلات خود باشیم تا طرف‌های مقابل احساس نیاز به مذاکره کنند .

امینی به تغییرات مدیریتی صداوسیما هم اشاره کرد و گفت: این دستگاه همانطور که امام راحل فرمودند باید دانشگاهی  برای مردم  و مروج سبک زندگی اسلامی ایرانی باشد.

وی همچنین موضوع رسیدن به عدالت را امری فطری برشمرد و گفت : با این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری شده اما تا رسیدن به عدالت اجتماعی فاصله بسیاری مانده است.

امینی ادامه داد: اگر چه نظام باید زمینه‌ساز عدالت باشد ، مردم نیز باید در این خصوص مشارکت کنند.

امام جمعه شاهرود به روز عصای سفید نیز اشاره کرد و گفت : بخش زیادی از افراد جامعه نابینا هستند ، برای رفاه حال آنها باید اقدامات بیشتری شود تا بتوانند استعدادهایشان را بیش از گذشته نشان دهند.

تحلیل دوران زندگی و امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) از دیگر مباحث امام جمعه شاهرود بود.

وی در این خصوص گفت: آن حضرت با این که به شدت زیر نظر بودند با این همه توانستند امر نیابت عامه را برای شیعیان زمینه سازی کنند تا پیروان اهل بیت (ع) در دوران غیبت سردرگم نشده و مسایل و مشکلات را از علمای برجسته هر عصر بپرسند

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار