هاشمی خبرداد؛
تابناک سمنان: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: کمبود شدید آب از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی استان سمنان است که لازم است تا توجه جدی به بحث مدیریت بهینه مصرف آب در این زمینه صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 16 October 2021

کمبود شدید آب، چالش و دغدغه اصلی استان است

 

 

استاندار سمنان بیان کرد: دانشگاهیان، نخبگان و مدیران استان، لازم است تا در بحث مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب ورود کرده و کمک کنند و در کنار طرح‌ها و اقدامات به منظور تامین آب، نیاز است تا به صورت جدی در بحث مصرف بهینه و صحیح آب نیز دقت شود و مدیریت صورت گیرد تا بتوانیم شاهد موفقیت در حوزه آب و رفع چالش‌ها و کمبود‌ها باشیم.


سیدمحمدرضا هاشمی اظهار داشت : توزیع آب جزو وظایف ذاتی آب و فاضلاب است که باید به خوبی انجام گیرد و در بحث مصرف آب نیز که در حوزه مردم عزیز است، تقاضا داریم تا مدیریت مصرف بهینه در دستور کار باشد.


هاشمی ادامه داد: ۸۹ درصد آب تولیدی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که نیاز است تا توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین، طی برنامه عملیاتی زمانبندی شده به منظور مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: استفاده از پساب و فاضلاب، یکی از مولفه‌های مهم در بحث آب تخصیصی صنعت در بسیاری از نقاط کشور است که باید در استان این مهم به صورت جدی مَد نظر قرار گرفته و طرح‌های در دست اقدام تسریع یابند.

 

وی همچنین افزود: کنار کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب استان، کارگروهی با حضور دانشگاهیان، نخبگان و مدیران مرتبط با حوزه آب به منظور رسیدگی به امورات مرتبط با تامین آب، تشکیل و موارد به صورت ویژه پیگیری خواهد شد و خودم نیز در این جلسات حضور خواهم یافت.
وی با تاکید بر اینکه پروژه ها، سد‌ها و خط‌های انتقال آب در حوزه مدیریت مصرف آب در استان، به صورت هفتگی رصد خواهد شد، تصریح کرد:اگر با بحث فرسودگی شبکه انتقال آب و آبرسانی، با هدر رفت آب مواجه هستیم باید به صورت جدی رسیدگی، برطرف و اصلاح گردد.


هاشمی همچنین خطاب به شهرداران استان، بیان داشت: شهرداری‌ها استان برنامه‌های خود را برای استفاده از آب غیر شُرب به منظور نگهداری فضای سبز شهری، به سرعت تدوین و ارائه کنند.


وی همچنین خاطر نشان کرد:۷۰ درصد اعتبارات در حوزه وزارتخانه‌ها قرار دارد و تخصیص می‌یابد، لذا مدیران استان باید به صورت ویژه و مستمر نسبت به پیگیری برای جذب اعتبارات ملی به منظور اجرا و تکمیل طرح‌های حوزه مدیریتی خود در استان، اقدام نمایند.


استاندار سمنان در پایان به سفر‌های استانی ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه هفتمین سفر استانی ریاست جمهوری برگزار شده و این سفر‌ها تداوم دارد، نیاز است تا مدیران استان همواره آمادگی لازم را برای این‌مهم داشته باشند و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را بررسی و برای پیگیری و مطرح نمودن در سفر، جمع بندی کنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار