تاکید استاندار سمنان؛
تابناک سمنان: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها برای جداسازی آب شرب از غیر شرب برای نگهداری از فضای سبز شهری، بر اساس جدول زمانبندی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 18 October 2021

شهرداری‌ها باید برای جداسازی آب شرب از غیرشرب اقدام کنند

 

استاندار سمنان بیان کرد: در شهر‌های سمنان، دامغان مهدیشهر و گرمسار بیشترین جداسازی آب خام برای استفاده در مصارف مدیریت فضای سبز شهرداری صورت گرفته و در شهر‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی اشاره کرد:  باید در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب توجه جدی داشت و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح شبکه آبرسانی در شهر‌ها و روستاو مواردی که که نیاز به تعمیر و اصلاح فوری دارد اقدام کند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود و توجه به طرح پساب و استفاده از فاضلاب اهمیت اساسی دارد.

ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان هم در این نشست افزود: تهیه و نصب کنتور هوشمند، اصلاح و تعدیل از پروانه‌ها، انسداد چاه‌های مجاز، از جمله اقدامات آب منطقه‌ای در بحث کاهش برداشت از آبخوان استان است.

او افزود: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی باقیمانده کشاورزی باید تا پایان امسال برای اجرایی شدن برنامه مدیریت حفاظت از آب و خاک استان تحت پوشش سیستم نوین آبیاری قرار گیرد و همچنین جلوگیری از آلودگی منابع آبی، رونق صنعت از جمله ضرورت‌های اهداف مدیریت پساب است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار