️استاندار سمنان:
استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۴۷ واحد تعطیل تولیدی در استان وجود دارد، گفت: تعطیلی این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به بیکاری سه هزار و ۸۰۰ نفر انجامیده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 18 October 2021

 ۱۴۷ واحد تولیدی تعطیل در استان سمنان وجود دارد

به گزارش تابناک سمنان سید محمد رضا هاشمی ظهر دوشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه پیش از ارتقا، حفظ داشته‌های کنونی در زمنیه‌های اقتصادی و تولیدی حائز اهمیت است، ابراز کرد: برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی فعال، برنامه ریزی و تلاش وافری صورت گیرد.

وی افزود: ۱۴۷ واحد تعطیل در استان سمنان وجود دارد که با تعطیلی این واحدها سه هزار و ۸۰۰ کارگر بیکار شدند از سوی دیگر باید گفت کارگری که ناگهان بیکار می‌شود، آسیب‌های بیشتری نسبت به کسی که از ابتدا بیکار بوده متحمل می‌شود زیرا برای زندگی خود برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر شغل و درآمد خود داشته که اکنون از بین رفته است در نتیجه باید کاری در این زمینه صورت داد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۵۶ درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان به صورت سه شیفت و با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، ابراز کرد: با رونق واحدهای صنعتی، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق کاهش می‌یابد زیرا بسیاری از این آسیب‌ها بر اثر فقر ایجاد می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه مهمترین معضل کنونی استان سمنان کم آبی است که دامن صنایع را نیز گرفته و استفاده صنایع از پساب تصفیه شده در شرایط کنونی کارگشا است، ابراز داشت: ۴۶ واحد صنعتی در تملک بانک قرار دارد که از این تعداد، ۲۴ واحد در تملک بانک‌های خارج از استان است که حل مشکل آن‌ها تلاش بیشتری می‌طلبد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار