در حدود ۲ سالیست که با وجود همه گیری بیماری کرونا اصناف مختلفی آسیب دیده اند که یکی از آن‌ها صنف لوازم التحریر و نوشت افزار‌ها هستند.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 20 October 2021
 

به گزارش  تابناک سمنان همزمان با آغاز ویروس کرونا و همه گیری آن در کشورمان اقشار، اصناف کارخانجات و افراد مختلفی دچار خسارت و زیان‌های بعضا جبران ناپذیری شدند که عده‌ای از آن‌ها مجبور به جمع کردن و فروختن لوازم و وسایل دکان‌های خود و یا اخراج نیرو‌های خود شدند که یکی از این اصناف زیان دیده صنف لوازم التحریر و نوشت افزار بود.

علاوه بر این دانش آموزان و دانشجویان هم از تحصیل حضوری بازماندند و کلاس‌های مجازی جای کلاس‌های پرشور وهیجان حضوری را گرفت و آنطور که باید و شاید انگیزه دانش آموزان برای درس و یادگیری مانند سابق نیست.

 

کلاس های خالی مدارس سمنان

با آغاز سال تحصیلی بازار خرید لوازم التحریر دانش آموزان و دانشجویان گرم می‌شود، اما شرایط کرونایی باعث برگزار نشدن کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها شده است و در نتیجه مشکلات متعددی را برای این صنف در پی داشته است.

رضا دانایی فروشنده لوازم التحریر و نوشت افزار سمنانی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: با توجه بیماری کرونا، قطعا آسیب دیده‌ترین اصناف، صنف لوازم التحریر و نوشت افزار است.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کالا‌ها از افزایش قیمت چند برابری برخوردار شده اند افزود: نرخ باربری کالا‌ها هم بعضا از افزایش ۴۰۰ درصدی برخوردار شده اند.

فروشنده لوازم التحریر

دانایی ادامه داد: علاوه بر این موارد ۲ سالی است که میزان خرید مردم ۷۰ الی ۸۰ درصد کاهش یافته به گونه‌ای که سال‌های گذشته هر خانواده برای خرید فرزندان مدرسه ایی خود ۱۰ الی ۱۲ دفترچه خریداری می‌کردند، اما از زمان شیوع این ویروس شاید تنها ۲ الی ۳ دفترچه خریداری کنند که باید برای حل این مشکلات راه حل اساسی و مهم اندیشیده شود.

اما حالا که زمزمه حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد، بازار خرید لوازم التحریر دانش آموزان و دانشجویان جان دوباره‌ای گرفته و بازدید‌های میدانی گزارشگر ما حاکی از خرید و رغبت هم وطنان به استفاده بیشتر از کالای ایرانی است.

و، اما در این بین واحد‌های تولیدی هم در کشور هستند که با تولید لوازم التحریر ایرانی علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، چرخه اقتصادی نیروهایشان را نیز تامین می‌کنند.

فروشگاه لوازم التحریر

مهدی صدهزاری مدیر بازرگانی یک واحد تولیدی نوشت افزار در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کالای مصرفی و تولیدی در این شرکت مورد مصرف اداری، اموزشی، دانشگاهی و دانشجویی است.

وی افزود: به علت استفاده از مواد اولیه دور ریز و بهداشتی در این کارخانه، لوازم التحریر تولید شده در اینجا نیز مورد استفاده مهد‌های کودک نیز قرار می‌گردد.

مدیر بازرگانی این واحد تولیدی هم چنین از ظرفیت ۲۵ تنی شرکت خود در روز گفت و ادامه داد: ۲۵۰ نفر از نیرو‌های جوان و بومی نیز مشغول به فعالیت هستند.

تولیدکننده لوازم التحریر ایرانی

صدهزاری هم چنین ابراز داشت: با این مقدار ظرفیت کارخانه، نیاز بین ۵۰ الی ۵۵ درصد تولید لوازم نوشت افزار کشور را تامین می‌کنیم.

توجه به ظرفیت و استفاده از خلاقیت و نوآوری توسط این واحد تولیدی باعث شده تا علاوه بر رفع نیاز داخل تولید لوازم نوشت افزار، مشتری‌های خارجی خاص خود را جذب و محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کند.

سهند روشنی مدیرعامل این واحد تولیدی در گفتگو با خبرنگار ما هم چنین در خصوص صادرات کالای خود به کشور‌های دیگر می‌گوید: با ایجاد شبکه توسعه‌ای و پایدار در این واحد تولیدی کالای تولید شده به کشور‌های عراق، افغانستان، سوریه، بلژیک، فرانسه، آلمان، ارمنستان، بلاروس، لهستان، اسپانیا، تاجیکستان و پاکستان صادر می‌شود.

فروشنده نوشت افزار

خرید لوازم و نوشت افزار ایرانی یعنی یک معامله دو سر سود که هم تولیدکننده با تولید لوازم داخلی می تواند ظرفیت خود را افزایش دهد و هم مصرف کننده ازکالای با کیفیتی استفاده کند.

خلاصه که واحد‌های تولیدی و اصناف مختلفی در روز‌های کرونایی آسیب‌های جدی دیدند و بعضا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند واما دریغ از ذره‌ای حمایت‌های جانبی برای این واحد‌های تولیدی، درحالی که چشم انتظار حمایت و دلگرمی بودند.

اما در این ایام کرونایی فروش محصولات نوشت افزار درکشور تا دو سوم کاهش پیدا کرده و این یعنی لطمه به واحد‌هایی که به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا کالای ایرانی تولید کننده و اما نقش ما به عنوان یک هم وطن استفاده از کالای ایرانی برای حمایت از این واحد‌های داخلی است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار