رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: امسال اجرای عملیات بیابانزدایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان برنامه‌ریزی و مکان‌یابی شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 23 October 2021


به گزارش تابناک سمنان  معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: برنامه ریزی و مکان‌یابی اجرای عملیات بیابان زدایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمنان از محل اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شد.

منظمی گفت: در راستای اهداف سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و اجرای طرح «۱۴۰۰*۱۴*۳» در خصوص مدیریت مناطق بیابانی با استناد به طرح‌های مطالعات مناطق بیابانی، عرصه‌ها جهت اجرای عملیات بیابانزدایی در مناطق هفت قدیر، شرق و غرب حاجی آباد و جنوب دلازیان در حوزه شهرستان سمنان مکانیابی شد.

او افزود: این عملیات شامل طرح کنترل هرزآب و بذرپاشی در سطح ۱۰۰ هکتار، نهال کاری ۵۰ هکتار با گونه‌های تاغ و آتریپلکس و اجرای عملیات پرورشی در سطح ۳۰۰ هکتار و با تصویب اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال جاری اجرا می‌شود.

منظمی گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار و جوان سازی تاغ‌زار‌های موجود و مبارزه با آفات و بیماری‌ها است.

او افزود: این مناطق فاقد پوشش گیاهی است و امید است این نهال کاری و بذرپاشی موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح‌ها در قالب طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی بتواند در پیشگیری از بیابانزایی و توسعه پایدار شهرستان موثر واقع شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار