رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه افزون بر ۸۳ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در شرق استان سمنان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: ۴۸ درصد از این افراد دُز دوم را نیز تزریق کردند.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 26 October 2021


به گزارش  تابناک سمنان رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مکمل هم هستند، به رسانه‌ها افزود: بیش از ۸۵ درصد از مردم باید ۲ دُز واکسن را تزریق کنند تا ایمنی جمعی ایجاد شود و این امر به شرط آن است که گونه جدیدی از ویروس کرونا دوباره شایع نشود.

او با بیان اینکه از مردم انتظار مراجعه بیشتری به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن داریم، ابراز داشت: در حال حاضر هیچ کمبود از لحاظ تعداد واکسن و تیم‌های عملیاتی در مناطق شهری و روستایی وجود ندارد، مراکز تجمیعی شهری و بهداشت روستایی صبح و بعدازظهر در روز‌های عادی و تعطیل فعال هستند.

چمن با اشاره به اینکه مردم برای تزریق واکسن دُز نخست می‌توانند بدون ثبت نام به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، اظهار داشت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون و بهداشتی درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آمادگی کامل برای ارائه خدمت به مردم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شرایط کنونی شیوع کرونا را بسیار شکننده دانست و افزود: در بسیاری از مناطق کشور، استان سمنان و شهرستان شاهرود شاهد افزایش نسبی در آمار ابتلا هستیم که این امر نگران کننده است و در صورت استمرار وارد موج ششم همه گیری خواهیم شد.

او با بیان اینکه طی هفته گذشته به طور میانگین در شبانه روز ۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند، ادامه داد: از این تعداد طی هر شبانه روز ۱۵ بیمار کووید۱۹ در بخش‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری و تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

به گفته او، در حال حاضر ۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، در تازه‌ترین رنگ بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت آبی قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

همچنین تا امروز سوم آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار