انوری :
تابناک سمنان: جواد انوری مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۵١ هزار و ٣۵ مودی در این استان ابلاغ مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی فعال کردند.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 26 October 2021

مالیات اعضای هیات علمی و قضات چقدر است؟ | اقتصاد آنلاین

 

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی گامی موثر در جهت تحکیم حقوق شهروندی و تسهیل امور مودیان مالیاتی است.

جواد انوری ادامه داد: تسهیل و تسریع در انجام امور مالیاتی، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی از جمله مولفه‌های مهم ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی محسوب می‌شود.

انوری اظهار داشت: تاکنون ۵١ هزار و ٣۵ مودی در منابع مختلف مالیاتی ابلاغ الکترونیکی خود را فعال کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ٨٣۵ مودی در منبع حقیقی و پنج هزار و ٢٠٠ مودی در منبع حقوقی بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی که تاکنون از تسهیلات مذکور استفاده نکرده‌اند جهت فعالسازی و امکان استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی اینترنتی tax.gov.ir و فعال کردن گزینه درخواست ابلاغ الکترونیکی می‌توانند از طریق حساب کاربری خود به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشند و به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مودی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی را به منزله ابلاغ واقعی توصیف کرد و افزود: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی تمامی پیامد‌های ابلاغ فیزیکی را در بر دارد و و چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

انوری با اشاره به تسهیل ابلاغ اوراق مالیاتی افزود: الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی ضمن تسهیل و تسریع در کار مودیان مالیاتی، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی قرار خواهد داد و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مودیان ایجاد می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی را موجب افزایش اثربخشی نظام مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی موجب کاهش هزینه‌های ناشی از ابلاغ فیزیکی می‌شود و همین امر سبب کاهش تردد‌ها و مراجعات حضوری مودیان را خواهد بود.

انوری با اشاره به ثبت اعتراض در سامانه مذکور افزود: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می‌تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، آن را به صورت الکترونیکی ثبت کند. در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار