فرماندار شهرستان میامی از این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان سمنان نام برد و گفت: افزون بر نیمی از گندم تولیدی استان به تنهایی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 27 October 2021
سهم 52 درصدی میامی از تولید گندم استان
 
به گزارش تابناک سمنان ملایری در حاشیه سفر استاندار به بخش کالپوش اظهار کرد: میامی در بخش کشاورزی اراضی بسیار مرغوبی دارد و در بسیاری از محصولات رتبه برتر تولید استان را داراست به طوری که این شهرستان در تولید محصول استراتژیک گندم به تنهایی ۵۲ درصد تولید گندم استان، را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی در وسعتی بالغ بر ۸۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای دو بخش مرکزی و کالپوش است افزود: از لحاظ مواد معدنی این شهرستان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌توان گفت بیشترین ذخایر را در بین شهرستان‌های کشور دارد.

فرماندار میامی تصریح کرد: این شهرستان همچنین در بخش دامپروری نیز می‌تواند با ظرفیت‌های موجود، سهم به سزایی از تولید گوشت و لبنیات استان را به خود اختصاص دهد.

ملایری با اشاره به تعدد آثار تاریخی در این شهرستان گفت:بخش گردشگری و همچنین میراث فرهنگی با ۵۵ اثر ثبت شده ملی، از دیگر مزایا و ظرفیت‌های این شهرستان است.

سیدحسن میرعماد رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی استان سمنان از کالپوش به عنوان نگین کشاورزی استان سمنان نام برد و با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دامداران این استان افزود: از دامداران عزیز استان، بدلیل بوجود آمدن مشکلات و زحمت در بحث تامین نهاده‌های دامی عذر خواهی می‌کنم.

رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی دستوراتی در خصوص تامین نهاده‌های دامی ارائه نمودند که امیدواریم بخشی از مشکل دامداران استان برطرف گردد.

میرعماد با اشاره به تامین آب برای طرح‌های این بخش خاطرنشان کرد:۱۵۰هزار متر مکعب آب برای ایجاد مجتمع دامداری کالپوش، اختصاص یافته است.

محمد طاهری مدیر عامل آب و فاضلاب استان سمنان نیز گفت: تامین آب شرب منطقه کالپوش در چهار فاز تعریف شده که بخشی از آن تا کنون به انجام رسیده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه آب شرب کالپوش، بزودی بصورت مناقصه اعلام خواهد شد افزود: حفر تمامی چاه‌هایی که مجوز آن دریافت شده است تا پایان اسفندماه به انجام خواهد رسید
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار