شاهرود-ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: «اقدام در برابر اقدام» و گره نزدن حل مسائل کشور به مذاکرات، تصمیم خوبی از سوی دولت است.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 29 October 2021

امام جمعه شاهرود:«اقدام برابر اقدام» تصمیم خوب دولت درباره مذاکرات است

 

به گزارش تابناک سمنان  حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۴ درباره برنامه های هسته ای اظهار داشت: علاوه بر ضرورت حفظ عزت و استقلال جمهوری اسلامی در این مذاکرات، آمریکا نیز باید از این گفتگو محروم بماند.

وی همچنین به برگزاری اجلاس همسایگان افغانستان در ایران اشاره و ابراز کرد: گروه حاکم بر افغانستان اگر می خواهد مقبولیت مردمی پیدا کند راهی جز برگزاری انتخابات و سهیم کردن همه اقوام افغانستان در این انتخابات ندارد و اگر مشروعیت بین المللی نیز پیدا کند باید به روابط با همسایگان خود دقت داشته باشد.

خطیب جمعه شاهرود موضوع افغانستان را عبرتی برای دلدادگان به غرب دانست و یادآور شد: این کشور ۲۰ سال در اشغال آمریکا بود اما هیچ چیزی درست نشد، جز اینکه یک ملت را در فقر مطلق گذاشت، چرا که غربی ها جز منافع خود برای هیچ ملتی ارزش قائل نیستند.

امینی، درباره تحولات لبنان نیز بیان کرد: سال هاست محور عبری، عربی و غربی به دنبال ایجاد ناامنی در لبنان هستند و نمی خواهند دولت قوی در این کشور شکل بگیرد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: بنا بر فرمایش ایشان همه باید وظیفه خود را نسبت به دین خاتم انجام دهیم و برای انجام این کار باید به تحریم هایی که علیه دین می شود و بدعت هایی که گذاشته می شود، پاسخ داد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان تأکید کرد: وحدت و دعوت به آن را فقط انقلاب اسلامی مطرح نکرد بلکه همه دلسوزان شیعه و سنی بیش از ۲۰۰ سال است که دعوت به وحدت می کنند.

امینی اضافه کرد: مسئله فلسطین، یمن و افغانستان به دلیل تفرقه افکنی دشمنان بین مسلمانان است و باید در مسائل کلان امت اسلام در کنار هم باشند.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار