کد خبر: ۱۰۰۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 29 October 2021
 

به گزارش تابناک سمنان نام شرکت فیسبوک در قالب یک برندسازی مجدد، به متا (Meta) تغییر پیدا کرد. این تنها یک تغییر نام نیست، بلکه اهداف و رویکرد کمپانی نیز تغییراتی خواهد دید.

اعضای ارشد کمپانی می‌گویند که نام جدید می‌تواند نماینده بهتری برای تمامی رویکردها و فعالیت‌های شرکت باشد و بخش وسیعی از آن‌ها مانند فعالیت در زمینه‌ی واقعیت مجازی را در بر بگیرد.

به گزارش BBC، این تغییر نام تاثیری در پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نخواهد داشت، تنها نام کمپانی مادر از این به بعد “مِتا” خواهد بود.

این تغییر برند و رویکرد تازه، پس از وارد شدن چندین اتهام به شرکت رخ داده است. عده‌ای شرکت را متهم کرده بودند که سود را اولویت قرار می‌دهد و ایمنی یا سلامتی کارمندان برای مدیران اهمیتی ندارد.

در سال 2015 نیز گوگل (Google) چنین برندسازی مجددی را انجام داد و کمپانی مادر را آلفابت (Alphabet) نام‌گذاری کرد، اما این اسم در ذهن‌ها باقی نماند. مردم همچنان شرکت را با نام گوگل می‌شناسند.

رئیس شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) اعلام کرد که نام جدید از “Metaverse” گرفته شده است. آن‌ها قصد دارند یک دنیای مجازی خلق کنند که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، مردم در آن جا به کار، بازی و برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند. وی متذکر شد که نام قدیمی نمی‌توانست تمامی فعالیت‌های آن‌ها شامل شود و نماینده‌ای مناسب نبود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار