جنگ فیکس شدن در تیم مجیدی شروع شد
فرهاد مجیدی حالا از هر زمان دیگری دستش برای چینش ترکیب استقلال پُرتر است؛ او علاوه بر 11 بازیکن اصلی، نیمکتی پر از ستاره در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 01 November 2021

به گزارش  تابناک سمنان استقلال برخلاف سال‌های گذشته، شروعی طوفانی در لیگ برتر داشته و 3 برد متوالی همراه با بسته نگه داشتن دروازه هواداران این تیم را به آینده بسیار امیدوار کرده است. حضور مصطفی آجورلو در مدیریت باشگاه و هماهنگی و تعامل خوب او با فرهاد مجیدی بدون تردید دلیل اصلی این امر بوده و حالا آبی ها با آرامش بیشتری نسبت به ماه های قبل کارشان را جلو می‌برند.

 

یکی از مسائلی که فرهاد مجیدی در فصل گذشته و دوره های قبلی سرمربیگری اش در استقلال با آن روبه رو بود،‌ کمبود بازیکن در پست های مختلف بود. مجیدی حتی در مقاطعی از فصل قبل در مصاحبه‌هایش گلایه هایی نسبت به بد بسته شدن استقلال و بالانس نبودن تیم دربرخی پست ها داشت. او وعده داد که اگر در سمت سرمربیگری بماند، تیمی قدرتمند را خواهد بست و راهی لیگ برتر می‌کند.

مجیدی با حمایت های مدیران کنونی و قبلی باشگاه استقلال در نقل و انتقالات حالا تیمی پراز ستاره های مختلف را در اختیار دارد و کار به جایی رسیده که او برای بازی دادن به این نفرات پرتعداد با یک چالش شیرین روبه‌رو شود.

 
 
سرمربی استقلال در 3 بازی گذشته تقریبا ترکیب تیم خود را شناخته و مشخص است که با توجه به تراکم بازیکن در برخی پست ها و به خصوص در خط حمله عملا برخی ستاره های این تیم باید نیمکت نشین شوند.


استقلال از دروازه تا دفاع و هافبک و خط حمله نفرات بسیار خوبی را در اختیار دارد و حتی باعث شده تا برخی ستاره های تازه وارد این تیم روی نیمکت بنشینند و البته ذخیره هایی قدرتمند برای نفرات اصلی باشند.


خط دروازه‌؛ رشید و علیرضا در انتظار فرصت
بازی کردن سیدحسین حسینی در مصاف با تراکتور بعد از مصدومیتی که مقابل ذوب‌آهن تجربه کرد و جایش را به رشید مظاهری داد، نشان دهنده آن است که فرهاد مجیدی گلر شماره یک تیمش را فعلا انتخاب کرده و نمی‌خواهد تغییری ایجاد کند. حسینی نیز در 3 بازی گذشته با بسته نگه داشتن دروازه استقلال و واکنش های خوبش جواب اعتماد مجیدی را تاکنون داده و دوست دارد به مسیر خوب خود ادامه بدهد. این در شرایطی است که استقلال دو دروازه بان مطرح دیگر یعنی رشید مظاهری و علیرضا رضایی را در اختیار دارد که در انتظار فرصتی از سوی کادرفنی خواهند ماند تا بتوانند در ترکیب قرار بگیرند.

 

 


خط دفاع؛ آقاسی همچنان ذخیره، چشمی در بین هافبک‌ها
ترکیب خط دفاعی استقلال عملا با 3 دفاع مرکزی شکل گرفته و این در حالی است که آبی ها بیشتر از این تعداد بازیکن سرشناس در پست دفاع دارند. فرهاد مجیدی در 3 بازی اول استقلال از مثلث سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و محمدحسین مرادمند در دفاع استفاده کرد و این به منزله نیمکت نشینی عارف آقاسی است. مدافع تازه وارد آبی ها که فصل پیش در فولاد خوزستان عملکرد خوبی داشت، حالا زمان زیادی برای بازی کردن در استقلال نیافته و از روی نیمکت بازیها را دنبال می‌کند. این در شرایطی است که روزبه چشمی خرید جدید آبی ها که توانایی بازی در دفاع را نیز دارد، به خاطر تراکم نفرات در این پست فعلا به خط هافبک برده شده و مقابل تراکتور در میانه میدان بازی کرد. این موضوع دست مجیدی را باز می‌گذارد تا هر زمان مدافعان را نداشته باشد، خیالش بابت نفر جایگزین راحت باشد.

 

 


خط هافبک؛ جوان‌ها فعلا پشت خط
در خط هافبک ترافیک میان بازیکنان بیشتر به نظر می‌رسد. آبی‌ها همین حالا روی نیمکت خود در مسابقات بازیکنانی مثل سعید مهری، زبیر نیک‌نفس، سبحان خاقانی، متین کریم‌زاده و... را در اختیار دارند. حضور موثر و متناوب آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، امیرحسین حسین زاده و روزبه چشمی عملا باعث شده تا فرصت بازی کمتری به بازیکنان دیگر برسد. ابوالفضل جلالی نیز به زودی به تمرینات گروهی استقلال اضافه می‌شود و به این ترافیک خواهد افزود.  البته این موضوع یک نیمکت قدرتمند را در خط هافبک برای استقلال ایجاد می‌کند و به نوعی خیال کادرفنی از بابت بازیکنان جایگزین راحت خواهد شد.

 


خط حمله؛ این اتوبان قفل است!

اوج ترافیک در استقلال را در خط حمله مشاهده خواهید کرد؛ آبی های پایتخت اگرچه مهدی قایدی و شیخ دیاباته را در نقل و انتقالات تابستانی از دست دادند، اما موفق شدند قرارداد ارسلان مطهری را تمدید کنند و آرمان رمضانی نیز در جمع آنها باقی ماند. همچنین امین قاسمی نژاد و محمدرضا آزادی نیز دو مهاجم دیگری بودند که به جمع شاگردان مجیدی اضافه شدند. در چنین شرایطی استقلالی ها کوین یامگا بازیکن فرانسوی را به عنوان مدافع راست به خدمت گرفتند اما فرهاد مجیدی در بازی با ذوب آهن ابتدا به عنوان وینگر راست در سیستم 3-4-3 از او استفاده کرد و بعد از تعویض مطهری این بازیکن را به نوک حمله فرستاد. مقابل تراکتور نیز یامگا در خط حمله حضور یافت.  حالا نیز رودی ژستد با استقلال به توافق رسیده و به زودی به تمرینات و مسابقات اضافه خواهد شد.

 

 


با اضافه شدن ژستد به استقلال حالا این تیم بازیکنان زیادی که پست تخصصی شان مهاجم نوک است را در اختیار دارد و از بین بازیکنان دیگر نیز کوین یامگا، امیرحسین حسین زاده و بابک مرادی توانایی بازی در این پست را دارا هستند. ضمن اینکه امیر علی صادقی جوان هم از تیم امید اضافه خواهد شد. از این رو می توان گفت استقلال در بین همه تیم های لیگ برتری بیشترین تعداد مهاجم را در اختیار دارد که نشان از علاقه فرهاد مجیدی به فوتبال هجومی در لیگ برتر دارد.

 

 


در این وضعیت ستاره ای مثل امین قاسمی‌نژاد که با سر و صداهای زیاد راهی استقلال شد، دقایق زیادی برای تیمش بازی نکرده و مهاجمی مثل محمدرضا آزادی فرصت حضور در ترکیب نیافته است.

 


برآیند تفاسیر بالا یک تیم قدرتمند را برای استقلال روی نیمکت به هواداران معرفی می‌کند. تیم ب آبی ها که هر زمان کادرفنی نیاز داشته باشد، به میدان بروند و بتوانند همچون نفرات اصلی کار خود را به درستی انجام بدهند. شاید در ظاهر حضور این همه ستاره در یک تیم عجیب باشد اما بی تردید با جلو رفتن مسابقات و فشرده تر شدن تقویم بازی های استقلال این مساله کاملا حرفه‌ای و درست به نظر خواهد آمد.

 


استقلال علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در پیش خواهد داشت و حضور فشرده در این 3 جام نیاز به در اختیار داشتن تعداد زیادی بازیکن در پست های مختلف دارد. اتفاقی که فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات پیش بینی اش را کرد و برای جذب بازیکنان پرتعداد در پست های مختلف اقدام کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار