مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برداشت چغندرقند از ۲ هزار و ۷۵ هکتار مزارع زیر کشت این محصول امسال ۹۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 01 November 2021
 
به گزارش تابناک سمنان علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه در هر هکتار حدود ۴۵ تن چغندر قند برداشت می‌شود، گفت: خرید تضمینی این محصول هرساله با توجه به قرارداد کارخانه قند با کشاورزان و سنجش عیار محصول انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سطح برداشت این محصول ۹۰ هزار تن در میامی برآورد می‌شود، تصریح کرد: برداشت چغندر قند از پایان مهرماه در این شهرستان آغاز شد و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی ادامه داد: محصول چغندر میامی بیشتر به کارخانه‌های قند در شهرستان‌های همجوار شامل شاهرود و شیروان تحویل داده می‌شود.

به گفته او، سال گذشته حدود ۱۰۵ هزارتن چغندر در این شهرستان تولید و به کارخانجات قند تحویل داده شد.

چغندرقند از تیره اسفناج است که به صورت گیاهی یک ساله زراعت می‌شود، این محصول در آب و هوای کوهستانی از رشد و کیفیت خوبی برخوردار است و سازگاری وسیعی با شرایط محیط دارد، نسبت به سرما و گرما مقاوم است و تحمل بی آبی دارد و در برابر شوری خاک نیز مقاوم است.

میامی با تولید محصولات فراوان به عنوان قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود، ولی با توجه به نبود کارخانه‌های فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی به صورت خام به بازار عرضه می‌شود.

از آن جا که ۸۸ درصد جمعیت شهرستان میامی روستایی هستند و به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، حدود نیمی از سال را بیکار هستند از این رو ساخت واحد‌های فرآوری در اشتغال و درآمد بیشتر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی در شهرستان میامی تولید می‌شود. از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت فلفل، آفتابگردان، کلزا، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق شهرستان شاهرود قرار دارد.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار