رئیس جمهور در دیدار با نخبگان:
تابناک سمنان: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه مبانی استکبار ستیزی علاوه بر گفتمان فرهنگی باید در زمینه اقتصادی نیز باشد، گفت: گفتمان اقتصادی استکبار ستیزی همان استقلال اقتصادی از بیگانگان است.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 04 November 2021

اقتصاد استکبارستیزی همان استقلال اقتصادی از بیگانگان است

 

رئیس جمهور منتخب مردمی ر نشستی با حضور نخبگان، علما و فضلا، تشکل‌های دانش آموزی و دانشجویی و خانواده معزز شهدای سمنان به میزبانی سالن هلال احمر این شهر با بیان اینکه آنچه می‌تواند استکبار ستیزی را در جامعه جلوه‌ای بیشتر بدهد، علاوه بر حوزه مسائل گفتمانی، مسائل فرهنگی است که باید در آن استکبار ستیزی جلوه داشته باشد، بیان کرد: باید یک مبنا و یک اساسی در مبانی دینی، فرهنگی و انقلابی مان برای گفتمان استکبار ستیزی تدوین شود.

وی بیان کرد: اگر ما به دنبال استقلال اقتصادی نباشیم نمی‌توانیم آنچنان که باید در برابر استکبار ایستادگی کنیم و در این رابطه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در این چند سال اخیر بر رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و بر گام‌هایی که باید در حوزه اقتصادی برداشته شود مانند موضوع بسیار مهم رونق تولید و رفع موانع و پشتیبانی از تولید ملی، همگی از این استقلال اقتصادی بر می آیند.

سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: در مبانی قرآنی، سیره امام (ره)، انقلاب و مجاهدان راه خدا هیچ سازشی با استکبار و با نظام سلطه وجود ندارد لذا جلوه استکبار ستیزی علاوه بر حوزه فرهنگی و مبانی آن باید در حوزه اقتصادی نیز جلوه داشته باشد، و این مهم در واقع همان استقلال اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود.

رئیسی ادامه داد: راهکارهای پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید همگی از جمله مبانی استکبار ستیزی هستند و آنچه در کشورمان تولید قدرت می‌کند در راستای استکبار ستیزی خواهد بود.

رئیس جمهور ایران اظهارداشت: همچنان که یک موشک و یک پهپاد و یک قدرت نظامی می‌تواند در برابر استکبار به ما قدرت بازدارندگی بدهد که دشمن طمع نکند، یک تولید کننده در تولید و یک کشاورز ما نیز می‌تواند به استقلال کشور کمک کند و تلاش او می‌تواند استقلال اقتصادی را برای کشورمان تضمین کند لذا امروز تولیدکنندگان ما فعالان حوزه‌های اقتصادی، کارآفرینان، کشاورزان و کارگران و همه تلاشگران و فعالان اقتصادی، بدانند که هرچه در جهت استقلال کشاورزی، کالاهای اساسی، اقلام مورد نیاز و … تلاش کنند، این تلاش در راستای مقابله با استکبار و در راستای استقلال کشور و رفع وابستگی‌های کشور به بیگانه خواهد بود.

وی گفت: باید توجه داشت که شکل گیری دولت اسلامی در گرو آن است که تمام آنچه در مبانی انقلاب وجود دارد، در دولت جلوه داشته باشد.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی، ارزشمند است و باید از آن استفاده کرد و عبرت‌هایی که در تاریخ کشورمان در مسائل اقتصادی و سیاسی وجود دارد حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلاتی که ما با آن روبرو بوده‌ایم که شامل پیروزی‌ها و افتخارات و کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها هستند، باید همگی دیده شوند، ابراز داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم واقعیت‌ها را در کشور در حوزه‌های مختلف و هم کاستی‌ها و کمبودها را بیان کردند لذا بر همه فرهیختگان و صاحب نظران به خصوص دانشگاه و حوزه، پژوهشگران اقتصادی و … لازم است که مشکلاتمان را رصد کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه صنایع فعال، نیمه فعال و حتی تعطیل شده در استان سمنان وجود دارند، گفت: امروز در استان سمنان هر سه نوع تولید را شاهد بودیم، متأسفانه کارخانه‌هایی هستند که بعضاً با زیرساخت‌های خوب تعطیل شده‌اند که امروز در بازدید از این کارخانه‌ها تصمیماتی گرفته شد و امیدواریم بتوانیم کارها را دنبال کنیم، امروز باید با همت مسئولان، صنایع نیمه تعطیل دوباره به تولید بازگردند.

رئیسی با بیان اینکه اگر مشکلی در زمینه صنایع تعطیل ما وجود دارد که می‌تواند سریع حل شود می‌بایست اقدام عاجلی صورت داد و اگر بعضاً دیده می‌شود که مشکلات نیاز به زمان دارند باید موضوعات را با هم ترکیب کرد و ما از استاندار سمنان می‌خواهیم که نکاتی را که چه در مطالعات هیئت‌های قبلی که به استان اعزام شدند استحصال کرده و چه نکاتی که امروز در سفر هیئت دولت دیده شده را مد نظر قرار دهند تا کار را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی و بازار خانگی نیازمند تسریع و تسهیل در بازار فروش هستند، افزود: استان سمنان باب الرضا (ع) است و زائران حرم رضوی از این استان عبور می‌کنند لذا این استان دارای یک اقتضای فرهنگی و یک اقتضای اقتصادی است که بعد اقتصادی آن صنعت گردشگری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت گردشگری در استان سمنان می‌تواند بسیار فعال باشد، تاکید کرد: بخشی از زیرساخت‌ها در استان موجود است و بخشی دیگر نیز می‌بایست ایجاد شود، امروز باید صنعت گردشگری را رونق دهیم تا به ایجاد اشتغال کمک کنیم. این رونق می‌تواند به اقتصاد استان رونق ببخشد.

رئیسی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های خوب در روستاهای استان سمنان است اما برخی از روستاییان در روستاها نمی‌مانند، ابراز کرد: ما در برخی استان‌های دیگر نیز علی رغم آب، گاز و زیرساخت‌ها بازهم شاهد مهاجرت هستیم لذا امروز باید گفت تا زمانی که کار کشاورزی برای روستایی صرف نداشته باشد، در روستا نمی‌ماند و باید کاری کنیم که روستاها کارخانه‌های بزرگی باشند که کار تولیدی در آن‌ها صرفه داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمانی کار تولیدی در روستاها صرف می‌کند که شرایط اقتصادی برای تولیدگر ما قابل پیش بینی باشد، گفت: ما باید تولید را قابل پیش بینی کنیم به نحوی تولیدگر بداند کالایی که تولید می‌کند، چه بازاری دارد تا بتواند برنامه ریزی کند و از سوی دیگر حاکمیت ثبات بر بازار از دیگر اقداماتی است که دولت به دنبال عملی کردن آن است.

حجت الاسلام رئیسی همچنین در خاتمه با بیان اینکه نباید هر روز یک بخش‌نامه برای تولیدکننده‌ها صادر شود، بیان داشت: ثبات بازار مطالبه درستی است از سوی دیگر باید گفت مسئله رفع آسیب‌های اجتماعی نیز اهمیت بسیاری دارد، دانشگاه‌های استان سمنان امروز توانسته‌اند آسیب‌های اجتماعی را به خوبی احصا کنند لذا از استاندار سمنان نیز می‌خواهیم با استفاه از این پژوهش‌ها باید وارد عمل شد و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که مردم را در استان رنج می‌دهد، می‌بایست کار کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار