طرح زنجیره تولید ۲ هزار راسی گوسفند داشتی پربازده شهرستان سرخه در استان سمنان با سرمایه گذاری ۷۰۰میلیارد ریالی امروز پنجشنبه همزمان با سفر استانی رییس جمهوری به استان سمنان با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 04 November 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان ساخت این طرح از سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت حدود یک هکتار آغاز شده بود و با دریافت ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان از محل صندوق توسعه ملی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان در توضیح اهمیت این واحد دامپروری به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی این واحد، به عنوان تنها دام پربازده سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی، تحول بزرگی برای صنعت دامپروری کشور محسوب می‌شود.

سیدحسن میرعماد با بیان این که این واحد ظرفیت تبدیل شدن به چهار هزار راسی گوسفند داشتی را نیز دارد افزود: تامین نهاده‌های دامی، تامین آب برای اجرای طرح توسعه و گازرسانی از مهمترین خواسته‌های این واحد تولیدی است.
استان سمنان ۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و بقیه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی است.

همچنین این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین دارد.

ساداتی نژاد به عنوان نماینده معین رییس جمهوری در بدو ورود به سمنان از واحد در حال ساخت فرآوری گیاهان دارویی و سردخانه این شهر دیدن کرد.

بازدید از مجتمع گلخانه‌ای درجزین، واحد تولید خوراک دام اتحادیه عشایر سمنان، مجتمع کشت و صنعت شهمیزاد و بازدید از پژوهشگاه رویان مهدیشهر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به سمنان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و هیات همراه امروز پنجشنبه از فرودگاه سمنان وارد استان شد.

اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحد‌ها و طرح‌های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستان‌ها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان‌های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرده است و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از شب گذشته از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرده است و چند بازدید دیگر در برنامه دارد. سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اکنون از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر بازدید می‌کند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار