محرابیان وعده داد:
ایسنا/سمنان وزیر نیرو آز آمادگی برای تخصیص ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای بخش صنعت خبر داد و گفت: این‌ ظرفیت می تواند طی دو سال از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 05 November 2021

آمادگی برای تخصیص ۳۵۰ لیتر بر ثانیه پساب به صنایع سمنان ظرف ۲ سال آینده

 

ب‍ه گزارش تابناک سمنان  علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در شورای اداری سمنان با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی در استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته مواجه است.

وی بر لزوم صرفه جویی در آب مصرفی در بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: در استان سمنان بالاتر از متوسط کشوری آب ، صرف بخش کشاورزی می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد شهید شاهچراغی دامغان، سد مجن شاهرود و سد کالپوش میامی در حال بهره برداری هستند افزود: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سد نمرود توافق شد تا از شنبه تملک روستا انجام گیرد.

محرابیان با بیان اینکه از نظر ظرفیت مشکلی در بحث آب شرب سمنان وجود ندارد ادامه داد: چشمه روزیه به تنهایی می تواند آب مورد نیاز را تامین کند. 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد فینسک خاطرنشان کرد: سد فینسک برای اطمینان از تامین آب، پیش بینی شده و  ۷ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.

وزیر نیرو گفت: مهمترین منبع آب برای صنعت استان، استفاده از پساب است که هم ‌اکنون نیز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آمادگی تخصیص وجود دارد. این‌مهم از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه طی ۲ سال به ۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

این عضو کابینه تصریح کرد: مشکلات خط انتقال استفاده از پساب، نیاز است تا درون حوزه استان برطرف و این پروژه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در مورد سد دامغان نیز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت اضافه کرد: سد کالپوش بهترین کیفیت و کمیت آب را دارد؛ خط انتقال با مشکل مواجه است که نیاز است طی تعامل با روستائیان در داخل استان برطرف شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه با انتقال آب از سد کالپوش، مشکل آب شاهرود نیز برطرف خواهد شد گفت: ۴ حلقه چاه، آب صنعت شاهرود را تامین می کند که نیاز است چاه توسعه یابد؛ امروز مجوز توسعه آن صادر شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار