روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی بعد از برگزاری رفراندومی در شبه جزیره کریمه که به گفته برگزارکنندگان، اکثر رای‌دهندگان آن به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند، این شبه جزیره را به خاک خود ضمیمه کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 06 November 2021

به گزارش تابناک سمنان این اقدام روسیه هرگز از سوی کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته نشده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در هنگام بازدید از کریمه در سخنانی گفت: «کشور ما اتحادی تاریخی به دست آورده است. این پیوند زندگی و غیرقابل انکار به ویژه اینجا در سواستوپول کریمه بیشتر هم احساس می‌شود.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین در ادامه خطاب به شبه جزیره کریمه گفت: «آنها اکنون برای همیشه با روسیه خواهند ماند. چرا که این خواست مطلق، آزاد و مصمم تمام مردم روسیه است.»

 

پوتین: کریمه تا همیشه با روسیه و بخشی از ما باقی خواهد ماند

 

این روز تعطیل که سالگرد اخراج نیروهای لهستانی و لیتوانیایی از مسکو در سال ۱۶۱۲ است، از سال ۲۰۰۵ میلادی و با تصمیم پوتین در روسیه گرامی داشته می‌شود. این روز همچنین از سوی ملی‌گرایان به عنوان نمادی برای راهپیمایی ضد مهاجران تبدیل شده است. با این حال مقام‌های مسکو از امسال برگزاری این مراسم را در مسکو ممنوع کرده‌اند.

هرچند ولادیمیر پوتین بر لزوم باقی ماندن کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه تاکید دارد اما جهان هنوز این الحاق را به رسمیت نشناخته است. ایالات متحده آمریکا در زمان دونالد ترامپ، نرمش‌هایی برای پذیرش این موضوع در دستور کار خود قرار داده بود، با این حال از زمان روی کار آمدن جو بایدن، واشنگتن چندین بار با صراحت اعلام کرده که هرگز الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار