رئیس اتاق بازرگا، نیصنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان گفت: تولیدکننده‌ها تابستان از کمبود و قطعی‌های مکرر برق زیان می‌کنند و زمستان‌ها از نبود گاز.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 06 November 2021
تابستان‌ها از قطعی برق زیان می‌کنیم زمستان‌ها از قطعی گاز!
 
 
 
به گزارش تابناک سمنان علی اصغر جمعه‌ای با انتقاد از فقدان برخی از زیرساخت‌های انرژی در بخش تولید اظهار کرد: قطعی برق در تابستان هر سال به بخش تولید و صنایع و معادن آسیب جدی وارد می‌کند و زمستان‌ها نیز قطعی گاز به تولیدکنندگان زیان بسیاری وارد می‌کند و لذا انتظار می‌رود که دولت برای این دو معضل تدبیری کند.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه توسعه استان نیازمند زیرساخت است افزود: وجود اراضی مستعد بلامعارض در این استان در کنار ظرفیت‌های بالقوه دیگر، بستر خوبی برای توسعه استان ایجاد کرده، اما ضعف در برخی زیرساخت‌ها مانع از تحقق توسعه در این استان شده است.
جمعه‌ای از آب به عنوان دیگر زیرساخت مورد نیاز استان در مسیر توسعه نام برد و تصریح کرد: عدم مدیریت درست سبب شده که از برخی ظرفیت‌های موجود همچون پساب‌ها نیز استفاده نشود. متاسفانه بخش قابل توجهی از این پساب بدون استفاده رها شده و به کویر جنوب سمنان می‌ریزد.
وی با اشاره به کمبود جدی آب در بخش صنعت و معدن خاطرنشان کرد: اگر برنامه ریزی درستی صورت بگیرد می‌توان تا ۴۰۰لیتر بر ثانیه از محل این پساب‌ها برای مصرف در بخش صنعت تامین آب کرد و این در حالی است که نه تنها از این پساب استفاده نمی‌شود بلکه همین الان بخش قابل توجهی از این پساب رها شده به کویر بکری نظیر کویر خوران در جنوب سمنان آسیب وارد می‌کند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی در استان با اشاره به لزوم حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازار‌های بین المللی از دولت سیزدهم خواست: در این دوره توجه ویژه‌ای به دیپلماسی اقتصادی داشته باشد.
وی با اذعان به اینکه تولیدکننده‌ها در تامین سرمایه در گردش در مذیقه اند افزود: تعدد بخش نامه‌ها و آیین نامه دیگر معضل جدی است که به بخش تولید و اقتصاد آسیب وارد کرده و از همین رو دولت باید برای ساماندهی این بخش برنامه ریزی کند.
جمعه‌ای به انتقاد از بی ثباتی‌ها در قیمت ارز و مواد اولیه پرداخت و اظهار کرد: این عدم ثبات سبب شده که تولیدکننده‌ها نتوانند برای افق‌های پیش روی خود برنامه ریزی کنند و این در حالی است که تولیدکننده لااقل باید بتواند برای یک سال آینده خود برنامه ریزی کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان با انتقاد از فضای حاکم بر بازار بورس گفت: ب خی از مواد پترشیمی در بورس کالا تا ۲۰درصد گران‌تر از قیمت‌های جهانی عرضه می‌شوند و همین در کنار هزینه بالای حمل و نقل به افزایش هزینه تولید در کشور انجامیده است.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار