نوید دانایی خبرداد؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۹۱ درصد جمعیت شهرستان سرخه دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که بالاترین میزان پوشش واکسیناسیون در استان است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ 06 November 2021

سرخه رکوردار واکسیناسیون کرونایی در استان سمنان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: در بحث دُز اول واکسن کرونا در استان، شهرستان سمنان ۸۸.۹ درصد، شاهرود ۸۷ درصد، دامغان ۷۶ درصد، گرمسار ۸۲.۷ درصد، مهدیشهر ۸۵.۳ درصد، آرادان ۸۸.۱ درصد و سرخه ۹۱ درصد جمعیت تحت پوشش را علیه کرونا واکسینه کردند.

نوید دانایی اظهار داشت: در مجموع روند ثابتی را در بحث ابتلا و سرایت کرونا در استان سمنان سپری کردیم و به صورت مختصر کرونا در حال کاهش است.

دانایی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۷.۷ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، ۶۵ درصد شهرستان شاهرود، ۶۶.۴ درصد دامغان، ۶۴.۴ درصد گرمسار، ۶۷.۸ درصد مهدیشهر، ۶۵.۴ درصد آرادان و ۶۶.۸ درصد شهرستان سرخه، دُز دوم واکسن را دریافت کردند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خاطر نشان کرد: شهرستان دامغان سیر نزولی خود را در بحث ابتلا و سرایت بیماری کرونا آغاز کرده است و امروز در بیمارستان ولایت دامغان ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

دانایی اظهارداشت: شرایط در حال حاضر بسیار شکننده است و سایر شهر‌ها نیز در معرض خطر قرار دارند و در بحث بیماران بستری سرپایی و روی تخت مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در کل استان، ۴۵۶ مورد ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این نشست گفت: آمار ابتلای کرونا در زیرمجموعه این دانشگاه در سه روز گذشته نزولی بوده است.

رضا چمن با اشاره به اینکه میزان میانگین بستری شبانه روز در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به ۱۶ تا ۱۹ بستری رسیده است افزود: طی هفته گذشته ۲۴ تخلف در حوزه اصناف گزارش شد که با ۱۰ مورد پلمب در شهرستان شاهرود همراه بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی متولی امر رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی، بیش از گذشته اهتمام ورزند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار