با موتور خودم را به وزیر جهادکشاورزی رساندم؛
تابناک سمنان: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: ۳۳ هزار نامه‌نگاری و تماس با سامانه سامد در زمان سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری به استان نشانه اعتماد شهروندان استان به عملگرایی و پاسخگویی دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 08 November 2021

۳۳ هزار نامه نگاری نشانه اعتماد شهروندان به دولت سیزدهم است

 

سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری اعلام مصوبات و دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی رییس جمهوری، در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: ۶۰ خط تلفن و ۶۰۰ نیرو به همت اداره کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان برای سامانه سامد به منظور پاسخگویی به نیازها و مطالبات و مشکلات مردم همزمان با سفر دولت سیزدهم تدارک دیده شد.
وی با اشاره به ۲۲ هزار و ۶۵۵ تماس تلفنی و ۱۱ هزار و ۲۰۳ نامه مردمی به سامانه سامد در استان سمنان همزمان با سفر دولت سیزدهم بیان کرد: ۲۹ هزار و ۶۲۵ مورد از این موارد درخواستهایی با موضوع درخواست تسهیلات برای اشتعال، مسکن، خوداشتغالی، خرید خودرو و تبدیل وضعیت شغلی و کمک های درمانی بود و ۵۷۱ مورد شکایت و گلایه از دستگاه های اجرایی استان و ۸۲ مورد نیز قدردانی و تقدیر از سفر رییس جمهوری بود.

استاندار سمنان بیان کرد: در شهرستان سمنان ۱۶ هزار و ۴۳۸ مورد درخواست، در شاهرود هفت هزار و ۲۷۴ مورد، در دامغان ۲ هزار و ۲۴۹ مورد، در مهدیشهر یکهزار و ۸۸۷ مورد، در میامی ۸۵۴ مورد، در گرمسار و آرادان ۶۵۶ و در سرخه ۴۴۵ درخواست مردمی ثبت شد و ۴۷۶ درخواست نیز از دیگر استانها نامه مکتوب جمع آوری شد.

سفر رییس جمهوری ۱۴۴ مصوبه داشت

استاندار سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای حضورم در استان سفر دولت را پیگیری می کردم، افزود: پس از نشست های تخصصی در استان به ویژه با موضوع آب، نشست هایی به منظور تحقق و تکمیل طرحهای نیمه تمام برگزار شد، زیرا سیاست دولت سیزدهم تعریف طرح جدید نیست و تکمیل طرحها است.

وی ادامه داد: سه نشست در سازمان ریاست جمهوری برگزار و اولویت بندی طرحهای استان سمنان برای تصویب در سفر رییس جمهوری انجام شد و راه، بهداشت، آب مهمترین حوزه هایی بود که با حضور رییس جمهوری از سوی استان پیشنهاد شد.

هاشمی اضافه کرد: سفر دولت سیزدهم به استان سمنان ۱۴۴ طرح مصوب در ۲۵ دستگاه اجرایی و نهاد داشت که حوزه راه ۲۰ طرح، وزارت نفت ۱۳ طرح، جهادکشاورزی ۱۳ طرح، نیرو ۶ طرح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه طرح، فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار طرح، علوم، تحقیقات و فناوری هشت طرح، صنعت، معدن و تجارت ۶ طرح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهار طرح، آموزش و پرورش هشت طرح، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هفت طرح، ورزش و جوانان ۶ طرح ، وزارت کشور چهار طرح ، بهداشت و درمان ۹ طرح، بنیاد مستضعفان پنج طرح، صندوق کارآفرینی امید ۲ طرح، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ۲ طرح، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک طرح، کمیته امداد ۱۵ طرح، و بانکها ۱۵ طرح، برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتند.

وی با اشاره به تصویب چهارهزار میلیار تومان اعتبار طرح های عمرانی گفت: تسهیلاتی به ارزش ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز پیش بینی شد که محل تامین اعتبارات عمرانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیادهای مستضعفان و برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز برای واحدهای کشاورزی، مسکن و صنعت است.

وی یادآور شد: در نشست شورای اداری استان سمنان نیز از سوی رییس جمهوری هشت دستور صادر شد.

استاندار سمنان به برخی تاکیدها در سفر آیت الله رئیسی در سفر به استان سمنان اشاره کرد و گفت: آزادسازی کامل کاروانسرای شاه عباسی در مرکز شهر سمنان، تکمیل مرکز درمان ناباروری، رفع موانع سرمایه گذاری، و رسیدگی به وضعیت راه های استان، از مهمترین موارد بود.

وی بیان کرد: به تمام مدیرانی که در دستگاه های اجرایی آنها مصوباتی درباره سفر وجود داشت ابلاغ می شود در نشست خبری ریز مصوبات را به اطلاع رسانه برسانند.

آب مطالبه محوری استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به اینکه آب محور مطالبات مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است گفت: تولید آب سالانه در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب است که ۸۸ درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود و کشاورزی با ۱۹۸ هزار هکتار وسعت فقط ۳۵ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارد که کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزایش آبیاری نوین را به منظور افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی استان سمنان ضروری دانست و افزود: توسعه آبیاری نوین، مجتمع های گلخانه ای، و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان سمنان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه انتقال آب برای استان مهم است تاکید کرد: اولویت اول استان تامین آب آشامیدنی است، نمی شود تابستان مردم با کمبود فشار آب شرب مواجه باشند.

هاشمی افزود: سد فینسک که برای آب شرب سمنان، مهدیشهر و سرخه پیش بینی شده است موضوع اولین دیدارم با وزیر نیرو بود و در شاهرود نیز تکمیل طرح انتقال از چشمه های قطری ۹۸ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه بار از روند سد فینسک بازدید کرده ام افزود: برای انتقال آب خزر نیز سالها برنامه ریزی شده و باید به دلیل ملی بودن طرح، مباحث به صورت ملی دنبال شود و نمایندگان نیز در جلسات کارگروه ویژه ای که رئیس جمهوری دستور داد حضور خواهند داشت.

وی تکمیل طرح انتقال از سد کالپوش، استفاده از پساب شهرها را دیگر موارد مورد نیاز برای ساماندهی وضعیت آب در استان سمنان قلمداد کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی سمنان را مدینه فاضله القا کردند ولی در استان مشکل آب داریم، ادامه داد: نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس نگاه مشترک در مورد آب دارند و رییس جمهوری تاکید دارند که دغدغه مردم در این زمینه رفع شود.

موانع سرمایه گذاری باید رفع شود

استاندار سمنان با اشاره به فعالیت یکهزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان سمنان که یکهزار و ۲۰۰ واحد در ۱۹ شهرک صنعتی قراردارد، گفت: ۵۶ واحد سه شیفت و با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند و ۱۴۷ واحد غیرفعال است که سه هزار و ۸۰۰ نیرو به این دلیل بیکار شدند.

وی بیان کرد: نبود نقدینگی و فرسودگی ماشین آلات و تملک بانکهای استانی و کشوری عمده دلایل تعطیلی این واحدها است و زمانبندی برای رفع تملک بانکهای استانی تعیین شده که یا سرمایه گذار فعلی تقویت شود و یا سرمایه گذار جدید جایگزین شود.

هاشمی افزود: حفظ وضعیت موجود صنایع، افزایش ظرفیت تولید، فعال کردن برخی واحدهای غیرفعال و دعوت از سرمایه گذار، رویکردهای اصلی در رونق صنایع استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران نیاز به پهن کردن فرش قرمز ندارند و همین که موانع برداشته شود کفایت می کند و برداشتن موانع راهگشاست .

گردشگری ظرفیت مغفول مانده توسعه استان سمنان

استاندار سمنان وجود ۸۵۶ اثر تاریخی، طبیعی، معنوی و فرهنگی ثبت شده ملی، ۳۰ روستا و ۲ شهر نمونه گردشگری را ظرفیتهای گردشگری استان سمنان برشمرد و ادامه داد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار تصادف در جاده های استان سمنان رخ داد که علت اصلی آن عبوری بودن مسیر و ماندگارنشدن مسافران است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری درآمدزاترین صنعت پس از خودروسازی است، افزود: استان سمنان بسترسازی برای ماندگاری و رفع خستگی زائران ندارد که باعث رونق گردشگری و کاهش تصادفات می شود.

وی ادامه داد: خستگی علت اصلی تصادفات جاده ای است زیرا ماندگاری ایجاد نکردیم، در حالی که کمربندی ها برای تردد خودروهای سنگین ایجاد شده است نه اینکه مسافران از داخل شهر عبور نکنند که به این منظور مجتمع های بین راهی نیز باید خدماتشان به روزرسانی و تقویت شود تا برای مسافران جذاب شود.


با موتور خودم را به وزیر جهادکشاورزی رساندم

استاندار سمنان با اشاره به سه دیدار خود با وزیران نیرو، صمت، جهادکشاورزی برای پیشبرد امور استان افزود: برای رسیدن به وزارت جهادکشاورزی از سه راه افسریه با خودرو ۴۵ دقیقه زمان نیاز بود، ولی به دلبل کمبود زمان، با موتورسیکلت به وزارت جهاد کشاورزی رفتم.

هاشمی افزود: از ابتدای انتصاب تاکنون به پنج شهرستان استان سمنان سفر رسمی داشتم که ۶۵ مصوبه داشت و با تکلیف و زمانبندی مشخص باید اجرایی شود همچنین سفرهای ویژه به روستاها داشتم.

اقناع مردم به جای اجبار در رعایت شیوهنامهها علیه کرونا

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شهرستان های شاهرود و دامغان اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ولی از دیروز ورودی به بیمارستان ها در این دو شهرستان کاهش یافت، افزود: سمنان و گرمسار اکنون در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستانهای استان سمنان در وضعیت زرد قرار دارند.

هاشمی با اشاره به برگزاری ۳۹ جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ۳۴ مصوبه افزود: تزریق دز اول واکسن کرونا در کشور به طور متوسط ۸۱ درصد و در استان سمنان ۸۶ درصد و در دز دوم متوسط کشور ۶۱ درصد و در استان سمنان ۶۵ درصد است.

وی عادی انگاری را از دلایل اوج گیری کرونا در جامعه برشمرد و افزود: ادارات به عادی انگاری دچار شده اند و مردم بدانند با وجود تزریق دو دز واکسن باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کسی مخالف کسب و کار مردم نیست، افزود: ولی بازبودن اصناف باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی همراه باشد و نظارت ها در این زمینه ضرورت دارد.

شانی جز خدمت و نوکری مردم به عنوان استاندار ندارم

هاشمی با اشاره به اینکه سمنان استان بین الحرمین است و توفیق خدمت برای مردم اولویت من در مسوولیت استانداری است، تاکید کرد: از سوی هیچ کس تحت فشار نیستم، در موارد مختلف نظرات را دریافت می کنم ولی نظر نهایی را خودم اعمال می کنم.

وی با بیان اینکه مستقل هستم و در مسیر سیاستهای دولت آیت الله رئیسی گام برمی‌دارم ادامه داد: همه باید با حفظ جایگاه به خدمت به مردم بپردازیم و مردم بدانند همیشه تصمیم نهایی در انتصابات با خودم است و در زمینه خدمت نیز اجازه نمی دهم کاری بر زمین بماند.

استاندار سمنان در زمینه انتصاب مدیران استانی نیز یادآور شد: بر اساس پاکدستی، کار جهادی و شایسته سالاری افراد انتخاب می شوند، مدیری موفق است ک میدانی پای کار باشد نه داخل اتاق با تلفن امور را پیش ببرد.

وی ادامه داد: مدیر نباید مقید به ساعت اداری و روز کاری و غیرتعطیل باشد زیرا کشور در جنگ اقتصادی قراردارد و دشمن زمان نمی شناسد.

وی با تاکید بر اینکه شانی به جز نوکری مردم و خدمت برای خود نمی دانم، اضافه کرد: به طول خدمت فکرنمی کنم و به عمق آن فکرمی کنم.

استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد برخی مدیران افزود: برخی مدیران کرونا را بهانه کارنکردن قرار دادند ولی حتما باید وظایف انجام و بی تدبیری ها باید کنار گذاشته شود.

آخرین وضعیت خیابان امام خمینی(ره) سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست درباره آخرین تصمیم ها درباره خیابان اما خمینی(ره) سمنان افزود: در آخرین نشست مقرر شد شهرداری سمنان زیرساخت های موجود نظیر پل، روشنایی و راه های دسترسی و پارکینگ ها را آماده و تکمیل کند تا پیاده راه قابلیت استفاده داشته باشد و با همکاری کسبه این مسیر تاریخی حفظ شود و تا آن زمان خودروهای عمومی به صورت محدود تردد می کنند و در ادامه با تکمیل زیرساختها خیابان به صورت پیاده راه کامل می شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار