نماینده، ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه درد‌های موجود در فرهنگ نیازمند درمان است، گفت: به این منظور نهضت قرآنی می‌بایست در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 09 November 2021
دردهای موجود در فرهنگ نیازمند درمان/ نهضت قرآنی تشکیل شود
 
به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در این شورا به دنبال یافتن درمان درد‌های موجود فرهنگ هستیم، ابراز داشت: به این منظور دانشگاه، حوزه و تمامی دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، باید در بحث قرآن و آموزه‌های دینی به‌صورت جدی ورود کنند.

وی بابیان اینکه نهضت قرآنی باید در استان تشکیل شود در این مسیر باید از خود و خانواده باید شروع کرد، افزود: برای تحقق این مهم می‌طلبد تا در بحث آموزش مباحث مرتبط با قرآن سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه سازمان تبلیغات می‌تواند در بحث آموزش مرتبط یا علوم قرآنی و حوزه امور دینی تأثیر شایانی داشته باشد، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه آموزش‌های قرآنی برای کارکنان و برگزاری محافل و جلسات قرآنی اهتمام ورزند.

فرهنگ سازی قرآنی در اولویت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه سه دستور کار برای این جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: سندی به‌عنوان سند توسعه قرآنی استان به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است و دستگاه‌های متولی امر سند قرآنی می‌بایست در مورد آن پاسخگو باشند.

علیرضا فلاح بابیان اینکه فرهنگ حوزه‌های مختلفی را در بردارد، در ادامه تصریح کرد: بحث و تبادل‌نظر در خصوص مباحث فرهنگی مرتبط با کرونا و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن واکسن، از دیگر مواردی که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: راهبرد‌های فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات جلسه قبل و اعطا احکام جدید نیز طی دستور کار سوم این جلسه انجام می‌شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار