رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: بیش از یک‌سوم از پروند‌های ارجای به شعبه‌های حل اختلاف استان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به صلح و سازش ختم شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 09 November 2021

بیش از یک‌سوم از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف سمنان به سازش انجامید

به گزارش تابناک سمنان محمدجعفر عبدالهی روز سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع شورای حل اختلاف سمنان همزمان با سالروز تاسیس این شوراها با تقدیر از تقدیر از تلاش های اعضای شورای حل اختلاف افزود: از ۲۶ هزار و ۴۳۹ پرونده ای که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به شوراهای حل اختلاف استان سمنان ارجاع و ثبت شد ۳۶ درصد منتهی به حصول صلح و سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تشریح رشد ۱۰ پله ای شورای حل اختلاف استان سمنان افزود : خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث صلح وسازش شورای حل اختلاف استان سمنان با صعود ۱۰ پله ای از رتبه ۲۲ کشوری به رتبه ۱۲ ارتقاء یافت که تمامی این اقدامات مرهون زحمات قضات ،اعضاء و دبیران شورای حل اختلاف استان است.

کارگروهی برای ساماندهی مجوزهای ساخت و ساز

دادستان مرکز استان سمنان نیز در خصوص ساخت و ساز در پارک ملی گفت: دغدغه اداره کل حفاظت محیط زیست بجاست و هرگونه تصرف بدون مجوز از سامانهای متولی و به صورت خودسرانه تصرف و خلاف قانون است.

محمدشریف ابراهیمی تاکید کرد: پارک های ملی متعلق به آیندگان است و مجوزها با تعیین محدوده تعیین می شود و نباید سازنده خارج از آن اقدام کند.

وی بیان کرد: کارگروهی با حضور نمایندگانی از منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و نهادهای مرتبط ایجاد می شود تا با هم افزایی، هر گونه صدور مجوز با اطلاع نهادهای مرتبط باشد و موازی کاری باعث صدور مجوزهای مخل نشود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار