معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان از برپایی کارگاه " آشنایی با اصول کار با حیوانات آزمایشگاهی" خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 09 November 2021

آشنایی با اصول کار با "حیوانات آزمایشگاهی" در سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر پرویز کوخایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت رعایت اخلاق در مطالعات کار با حیوانات آزمایشگاهی و دستورالعمل کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی، مبنی بر الزام ارایه گواهی شرکت در کارگاه مطالعات حیوانات آزمایشگاهی برای همه افرادی که در مطالعات حیوانات آزمایشگاهی، به‌عنوان مجری یا همکار مشارکت داشته و همچنین تمامی افرادی که به‌ هر نحو در تکثیر، پرورش، نگهداری یا استفاده از حیوانات آزمایشگاهی نقش دارند، کارگاه"آشنایی با اصول کار با حیوانات آزمایشگاهی" برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کارگاه " آشنایی با اصول کار با حیوانات آزمایشگاهی"به صورت تئوری و عملی از 23 الی 26 آبان ماه امسال در مرکز تحقیقات فیزیولوژی واقع در پردیس آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تدریس دکتر علی قنبری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه ضمن آشنایی با جدیدترین روش‌های کار با حیوانات آزمایشگاهی، چالش‌های اخلاقی در پژوهش‌های این حوزه را مساله‌یابی می‌شود.

دکتر کوخایی تاکید کرد: مدت اعتبار مجوزها در حوزه مطالعات حیوانات آزمایشگاهی 5 ساله است و ارایه مجوز برای تمام افراد مشارکت کننده در مطالعات حیوانات آزمایشگاهی جهت اخذ مصوبه اخلاق در پژوهش الزامی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان از امکان شرکت در این کارگاه برای فعالان این حوزه خبر داد و افزود: متقاضیان حضور در این کارگاه، می‌توانند برای ثبت نام و هماهنگی شرکت در کارگاه با این معاونت هماهنگی کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار