دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان گفت: جشنواره پسته امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع‌ها در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان ماه به صورت نیمه‌مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ 09 November 2021
 
به گزارش تابناک سمنان رضا زارع زاده دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان اظهار داشت: هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان در روز‌های ۲۷و ۲۸ آبان ۱۴۰۰ و در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون شک برگزاری هفت دوره جشنواره ملی پسته علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای محصول پسته دامغان، دستاورد‌های علمی و خلاقانه داشته است که باید با حمایت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار اجرایی و عملیاتی شود.

زارع زاده ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ادوات و صنایع کشاورزی، سموم و انواع کود‌ها در حاشیه هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان در دستور کار قرار دارد که به مدت ۶ روز برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم متنوع در محلات از جمله بوستان‌ها و فضا‌های شهری و روستا‌های شهرستان دامغان از جمله برنامه‌های جشنواره امسال است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای حضور سه سفیر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است که امیدواریم شاهد حضور این افراد باشیم.

زارع زاده خاطر نشان کرد: در کنار جشنواره، تولیدات محتوایی و کلیپ‌های آموزشی ویژه کشاورزان، باغداران و تاجران تولید شده است که طی روز‌های برگزاری جشنواره در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری فراخوان «ایده شو نو پسته» با موضوع کاشت، داشت، برداشت و با هدف ارتقا تولید و فرآوری محصول پسته به همت کمیته علمی جشنواره، پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در زمینه‌های مختلف، از اصلی‌ترین برنامه‌های این جشنواره است.

دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: شناسایی و معرفی پسته دامغان به عنوان با کیفیت‌ترین پسته ایران، آشنایی با آخرین دستاورد‌های باغداری پسته از دیگر اهداف این جشنواره است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۴۰ درصد از آن به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است. حدود ٨۰ درصد باغ‌های پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند، اکبری، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

ارزش افزوده تولید سالانه حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تن پسته دامغان حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار