دستور معاون استانداری ؛
تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بازدید‌های دوره‌ای متخصصان دامپزشکی و نظارت بر امر تولید و سلامت طیور استان، تشدید شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 10 November 2021

تشدید بازدید های دامپزشکی بر تولید و سلامت طیور استان سمنان

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ از ۴ کانون شناسایی شده برای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، یک مورد در استان سمنان بود که این مهم هشداری برای استان است و ضرورت دارد مراقبت‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.


وی گفت:  با بیان اینکه استان سمنان در تولید طیور در کشور جایگاه مناسبی دارد و اگر در این زمینه با مشکل مواجه شویم، علاوه بر مباحث و مشکلات مرتبط با سلامت مردم، با کاهش تولید و اخلال اقتصادی نیز مواجه می‌شویم که نیاز است تا رصد و نظارت مستمر و بازدید‌های دوره‌ای در دستور کار باشد.


حبیب الله خجسته پور ادامه داد:  گشت‌های مشترک و همچنین تیم‌های تخصصی نظارت دامپزشکی افزایش یابد تا شاهد ایجاد کانون‌های جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر تقویت اعتباری دامپزشکی استان، بیان داشت: زنده فروشی طیور می‌تواند یک از کانون‌های انتقال بیماری باشد که باید با توجه به استاندارد‌های سازمان دامپزشکی به این مهم توجه شود.


خجسته پور افزود: آموزش برای حوزه‌های صنعتی تولید طیور و همچنین روستاییان و کسانیکه مرتبط با امر طیور بوده و طیور بومی را پرورش می‌دهند در دستور کار قرار گیرد.


معاون استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هرگونه بازدیدی در بحث مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان باید تحت نظر و با هماهنگی دامپزشکی استان صورت گیرد و مهم است تا خارج از این مهم بازدیدی به انجام نرسد.

 

وی در خاتمه همچنین افزود: جابجایی طیور نیز یکی دیگر از مباحثی است که اگر به صورت غیر استاندارد صورت گیرد، باعث نشر بیماری است که ضرورت دارد تا نیروی انتظامی و دامپزشکی و سایر دستگاه‌های متولی امر در این خصوص پای کار باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار