رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۳۰۰ کارگاه آموزشی ازدواج آسان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از طریق سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان برگزار شد و در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 11 November 2021

ازدواج آسان امسال با برگزاری ٣٠٠ کارگاه آموزشی در استان سمنان ترویج شد

به گزارش تابناک سمنان محمد حسین متولیان ابراز داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه و مراکز مشاوره در کنار فعالیت‌های فرهنگی مختلف در راستای ترویج و تقویت این سبک از ازدواج تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کارگاه ازدواج نیمه نخست امسال در استان سمنان برگزار شد افزود: یک کارگاه ملی نیز با حضور استادان کشوری دی ماه امسال یا زودتر از آن در استان سمنان برگزار می‌شود.

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: همچنین اتاق عقد مهر واقع در امام‌زاده یحیی (ع) به صورت رایگان به جوانان ارائه خدمت می‌کند که اکنون در حال انتقال به امام‌زاده‌ای دیگر است و با استقبال خوبی در استان مواجه است.

متولیان بیان کرد: باشگاه زوج‌های جوان و شبکه ارتباطی آموزشی زوجین نیز به عنوان طرح ابتکاری استان سمنان به صورت آزمایشی در شهرهای سمنان، مهدیشهر و سرخه فعال است و بعدها فعالیت آن گسترش می‌یابد.

وی افزود: نرم‌افزار مربوط به این طرح طراحی شده است و به منظور ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای حتی در حوزه خرید اقلام مورد نیاز برای شروع زندگی ارائه خدمت می‌کند.

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ازدواج آسان، ازدواجی است که با کمترین هزینه اقتصادی و با درکی صحیح از زندگی مشترک و همراهی خانواده‌ها در موضوعات مهم از جمله اشتغال، محل سکونت و مهریه آغاز شود.

وی بیان کرد: در حوزه ازدواج هرچقدر تلاش شود باز هم راه باقی است زیرا ازدواج پایه و اساس خانواده و فرزندپروری است.

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جوانان زیادی به سن ازدواج رسیده‌اند اما به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال تن به ازدواج نمی‌دهند. امید است با همکاری مردم و دستگاه‌های مرتبط روزی برسد که هیچ جوانی به دلیل این مشکلات ناچار به اجتناب از ازدواج نشود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار