مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۲۱۱ مدرسه این استان نیاز به مرمت و تجهیز دارد و ۷۵ مدرسه جدید باید ساخته شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 14 November 2021

۲۱۱ مدرسه استان سمنان به مرمت و تجهیز نیاز دارد

 

سعید هژبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تعمیر مدارس فرسوده و ساخت مدارس مورد نیاز استان سمنان به حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: ۱۵ فضای آموزشی و فرهنگی با ۹۹ کلاس درس تا بهمن ۱۴۰۰ آماده افتتاح است و تعدادی از این فضاها نیز در آذرماه افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون با صرف ۷۹۵ میلیارد ریال چهار مدرسه قدیمی مرمت و تجهیز شد و احداث و تجهیز هشت مدرسه جدید نیز به پایان رسید.

هژبری بیان کرد: ۶۵ آموزشگاه با ۵۸۵ کلاس درس در استان سمنان در دست ساخت و تجهیز است که به تناسب پیشرفت تا سال ۱۴۰۲ بهره برداری می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: از ۶۵ آموزشگاه در دست احداث، ۳۰ آموزشگاه با مشارکت خیران و با تعهدی در حدود ۲۶۷ میلیارد ریال در دست احداث است.

تعهد مالی خیران مدرسه ساز استان سمنان تا بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ۳۱۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۲۶۰ میلیارد ریال محقق شد که با تکمیل ۴۲ طرح اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان همراه بود.
استان سمنان ۱۲۶ هزار دانش‌آموز در ۵۵۰۰ کلاس و ۱۱۰۰ مدرسه با ۹ هزار معلم و شاغل آموزش و پرورش دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار