لاله زاری اعلام کرد:
تابناک سمنان: فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شرایط بازگشایی سینما‌های استان سمنان بر اساس رنگ بندی کرونایی ابلاغ شده است، گفت: رعایت حداکثر یک سوم افراد، شرط بازگشایی است.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 15 November 2021

اعلام شرایط بازگشایی سینما‌ها در استان سمنان

 

 

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان اشاره کرد : بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و تماشاخانه‌ها و… بنا به دستورالعمل صادره از سوی ستاد مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت و پروتکل‌هایی توسط سازمان سینمایی کشور در هماهنگی با وزارت بهداشت تعیین شده که در شرایط رنگ‌بندی‌های مختلف کرونایی ابلاغ و اعمال می‌شوند.

وی اظهار داشت: با بیان اینکه دومین شرط مهم در شرایط نارنجی کرونا داشتن سقف حداقل شش متری برای سینما است، تاکید کرد: قاعدتاً در صورت نداشتن این شرایط، سینما‌ها باز نمی‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل‌ها در شرایط نارنجی می‌توان سینما‌ها را بازگشایی کرد چنانچه ضوابط آن رعایت شود، ابراز کرد: یکی از مهمترین ضوابط رعایت حداکثر نفرات حاضر در سالن‌های سینما در شرایط نارنجی کرونایی است که بر این اساس می‌بایست سالن‌های سینما یک سوم ظرفیت خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند به عبارت دیگر از هر سه صندلی یک صندلی می‌بایست اشغال شود.

فرشید فلاح لاله زاری ادامه داد: اگر در استان سمنان شرایط رو به سمت ثبات برود و رنگ بندی نارنجی حاکم بر این استان به سمت زرد حرکت کند می‌توانیم شاهد باشیم که سینماها بازگشایی می‌شوند که البته در آن حالت باز هم رعایت مسائل بهداشتی شامل فاصله گذاری و ماسک و… الزامی خواهد بود.

وی در خاتمه همچنین افزود: تنها شهرستان قرمز در استان سمنان که قطعاً به این زودی‌ها سالن سینمای خود را بازگشایی شده نمی‌بیند دامغان است، اما در شاهرود، میامی، سمنان، گرمسار شرایط نارنجی و در سرخه، مهدی‌شهر و آرادان وضعیت زرد کرونایی است که احتمال دارد تماشاخانه‌ها در شهرستان‌های شاهرود و سمنان به زودی بازگشایی شوند، اما فعلاً مجوز این امر در ستاد مقابله با کرونا صادر نشده است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار