مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۲۵۰ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال کالا به ظن قاچاق در گمرک استان از ابتدای امسال تا پایان شهریور کشف و برای آن ها تشکیل پرونده شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 17 November 2021

گمرک استان سمنان بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال کالا به ظن قاچاق کشف کرد

 

علی سعدالدین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  ۱۷۲ پرونده در زمینه کالاهای مشکوک به قاچاق به وسیله کارشناسان گمرک استان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان تصریح کرد: گمرک با توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی کارها روند و مدت زمان ترخیص کالا و صادرات را به صورت چشمگیر کاهش داده است و بر همین اساس قاچاق و تخلفات نیز از چشم گمرک پنهان نمی‌ماند و تمام موارد با دقت بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح کنترل و نظارت بر واردات و صادرات کالا، میزان قاچاق و تخلف را در این حوزه کاهش داده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی درآمد گمرک استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد:  ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمد با احتساب ضمانت‌نامه‌ها برای گمرک استان سمنان از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه ثبت شد.

سعدالدین بیان کرد: ۲۴ بسته پستی به وزن ۱۵۲ کیلوگرم و ارزش هشت میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال از ابتدای فروردین امسال تا پایان شهریور از مبدا گمرک استان سمنان به کشورهای مختلف صادر شد.

وی یادآور شد: ۱۱۲ هزار و ۸۶۷ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ از گمرک استان سمنان صادر و پنج هزار و ۳۴۲ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار کالا در همین مدت از گمرک استان ترخیص شد.
مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: کالاهای مختلفی مانند هیدروکربن سبک ، روغن موتور، سود سوزآور، شمش سرب، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک از گمرک استان صادر و کالاهایی مانند پنبه حلاجی شده ، اجزا و قطعات ترانسفورها ، الیاف اکرلیک ، پنبه حلاجی شده و بلبرینگ به گمرک استان وارد شد.
بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار