فرار به جلو ، مانور ، اشتباهات فنی !
داور دیدار دو تیم استقلال و نساجی مازندران با حضور در برنامه تلویزیونی درخصوص صحنه مشکوک هند بازیکنان نساجی جواب اعتراضات سرمربی استقلال را داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 20 November 2021

به گزارش تابناک سمنان  فغانی در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکردش در دیدار دو تیم استقلال ونساجی راضی بوده است یا خیر گفت: «معمولاً عملکرد تیم داوری را ناظر بازی ارزیابی می‌کند، هرچند که من شنیدم در نشست خبری پس از بازی یک صحبت‌هایی در این خصوص مطرح‌شده است

 

او در ارتباط بااینکه مجیدی مسئولان فدراسیون و کمیته داوری را برای ورود VAR قسم ‌داده و اینکه معتقد بوده در یک صحنه خطای هند پنالتی صورت گرفته است اظهار داشت: «من شب گذشته هم خدمت دوستان خبرنگار عرض کردم که مسئولین ما به دنبال این هستند که var را بیاورند، اما دیروز که به ورزشگاه آزادی رفتم دیدم که داوران حتی همان سیستم رادیویی را هم ندارند. امیدوارم همان امکانات اولیه را برای داوران فراهم بکنند. به‌هرحال سه فردی که در زمان خودشان هرکدام نخبه داوری محسوب می‌شدند، یعنی آقایان افشاریان، کامرانی فر و سخندان در حال حاضر در فدراسیون سمت‌های مهمی دارند و ان‌شاءالله در آینده به کمک آقای عزیزی خادم و تیمشان ابتدا امکانات اولیه را فراهم کنند و در مراحل بعدی بتوانند VAR را هم بیاورند.

 

 
 

داور سرشناس ایرانی در ارتباط با صحنه مشکوک هند که در محوطه جریمه تیم فوتبال نساجی رخ‌داده بود گفت: «اگر فیلم بازی و همچنین نظرات کارشناسان داوری را هم دیده باشید، متوجه خواهید شد که آن صحنه خطای هند نیست. حالا این‌که این دوست عزیزمان (اشاره به فرهاد مجیدی) به این شکل صحبت می‌کند باید بگویم که اگر قرار باشد هر داوری به خاطر هر اشتباهی که مرتکب می‌شود، عذرت خواهی کند که این اشتباه است و نباید این مسئله باب شود. امیدوارم آقای مجیدی که سرمربی تیم معتبری است و سرمربی تیم امید ایران بوده، حداقل اطلاعات قوانین بازی را به‌روز بکنند و این‌طوری فرار روبه‌جلو نکنند تا فشار را از روی دوش خودش به تیم داوری منتقل کند. البته من ازاین‌دست مسائل زیاد دیدم و عادت دارم و اصلاً هم برای من مهم نیست که مجیدی چه گفته است و قرار است چه فشاری روی من بیاید، ولی این صحنه هند نبود و کارشناسان هم تایید کردند.»

 

در این لحظه، صحنه مشکوک پنالتی نمایش داده می‌شود و فغانی درباره اینکه بالاخره قانون هند چیست خاطرنشان کرد: «شما ببینید دست بازیکن در کنار بدنش است، یعنی دست در حالت طبیعی خودش است و اگر همین صحنه را با بازی ایران و سوریه مقایسه داشته باشیم می‌بینیم که در آن صحنه دست بازیکن از بدن خارج بود و وقتی دست از بدن خارج باشد، حالت غیرطبیعی قلمداد می‌شود و صحنه شب گذشته بازی استقلال- نساجی نمی‌تواند خطای هند محسوب شود

 

فغانی در ادامه با اشاره وضع درست قوانین در کشور استرالیا بازهم به اعتراضات سرمربی استقلال به‌نوعی طعنه زد و گفت: در استرالیا به این‌گونه که در ایران می‌بینیم نیست. قانون خیلی خشک و سفت اجرا می‌شود. چه می‌خواهد در نشست خبری یا هر جای دیگر باشد. البته واکنش به حرف‌های بی‌ربط است، نه اینکه مثلاً گفته شود "داورمی‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد".

 

 

او در ارتباط با این مسئله که گاهی اشتباهات داوری از حد خودش تجاوز می‌کند تأکید کرد: بله اشتباه وجود دارد، درست مثل اشتباهاتی که همین آقایان سرمربی مرتکب می‌شوند. آن‌ها به‌جای اینکه بیایند عملکرد و نقاط قوت و ضعف تیم خود را آنالیز کنند 90 دقیقه بازی را رها می‌کنند و می آینده درباره همین صحنه که هند هم نیست مانور می‌دهند و فرار روبه‌جلو می‌کنند و می‌گویند اگر این پنالتی گرفته می‌شد ما 4 امتیاز می‌گرفتیم. همه این‌ها را توسط یک سری از دوستانی که دارند می‌نویسند تا بعداً طلبکار شوند، اما تصمیماتی که به نفعشان تمام می‌شود را نادیده می‌گیرند.

 

 

واکنش فرهاد مجیدی به لحظه عدم اعلام پنالتی پس از برخورد توپ به دست مدافع نساجی

 

داور بین‌المللی ایرانی که هم‌اکنون در کشور استرالیا اقامت دارد درباره اخراج محمد دانشگر نیز اظهار داشت: بله او نیز می‌توانست اخطار دوم را هم بگیرد و اخراج شود.

 

فغانی در پاسخ به این خواسته مجری برنامه که روبه دوربین مشکلات داوری ایران را به‌صورت کلی بیان کند بیان کرد: ببیند ما که صرفاً نباید درخصوص مشکلات داوری صحبت کنیم بلکه باید درباره مشکلات حاکم بر فوتبالمان حرف بزنیم. اینکه آیا کل ساختار فوتبال ایران و نحوه مدیریت باشگاه‌ها درست است؟ آیا در ارتباط با انتقال انتخاب بازیکنان حرف‌وحدیث کم شنیده می‌شود؟ حالا ما همه این معضلات را به حال خودش می‌گذاریم و صرفا به مشکلات داوری می‌چسبیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار