با اختصاص 2 هکتار زمین؛
تابناک سمنان: جواد عسگری رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان سمنان گفت: اولین پیست آسفالت استاندارد "موتور رِیس" (سرعت) در گرمسار با اختصاص ۲ هکتار زمین برای فعالیت موتورسواران احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 20 November 2021

پیست آسفالت موتور ریس در گرمسار احداث می شود

 

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان سمنان گفت: در سطح استان سمنان پنج پیست استاندارد موتورسواری وجود دارد که از این تعداد یک پیست موتور ریس (سرعت) در گرمسار و چهار پیست به موتور کراس اختصاص دارد.

وی بیان کرد: با همکاری پلیس راهور استان سمنان دوره‌های آموزشی موتورسواری در نظر گرفته شده است تا با آموزش جوانان و هدایت آنان به سمت پیست‌های موتورسواری از حوادث خیابانی کاسته شود.

جواد عسگری گفت: استقبال و علاقه مندی به موتورسواری در سطح استان قابل توجه است، اما هزینه بالای خرید موتور به برخی از علاقه‌مندان فرصت حضور در این رشته ورزشی را نمی‌دهد.

عسگری اظهار داشت: تنها پیست استاندارد آسفالت مخصوص موتورریس با توجه به حضور گسترده موتورسواران سرعت در گرمسار با اختصاص ۲ هکتار زمین احداث خواهد شد از طرفی با همکاری پلیس راهوار امکان تردد موتورسواران سرعت روز جمعه در سطح استان سمنان فراهم شده است.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی ابراز داشت: موتورسواران استان سمنان سال ۹۸ در رقابت‌های کشوری موتورکراس کلاس ۴۵۰سی سی موفق به کسب مقام دوم شدند که نشان از توانمندی‌های موتورسواران است همچنین استان سمنان جزو ۱۱ استان دارای مجوز آکادمی آموزش موتورسواری و اتومبیلرانی است.

عسگری خاطر نشان کرد: متاسفانه پیست اتومبیرانی در سطح استان سمنان وجود ندارد و ورزشکاران به ورزشگاه ولایت سمنان برای تمرینات اسلالوم (حرکت از بین موانع) مراجعه می‌کنند و بخشی از فعالیت اتومبیرانی در استان مربوط به برگزاری رالی‌های خانوادگی است.

وی در خصوص فعالیت آفرود گفت: ورزشکاران آفرود در استان سمنان بسیار حرفه‌ای هستند و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های امداد و نجات، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از ظرفیت آفرود استان استفاده می‌شود.

عسگری ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های مهم در استان سمنان نبود اعتبار برای احداث پیست‌های استاندارد با توجه به ظرفیت مطلوب ورزشکاران است از طرفی تقویت زیرساخت‌های لازم موتورسواری و اتومبیلرانی بخش زیادی از حوادث شهری را کاهش می‌دهد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان سمنان بیان کرد: استقبال بانوان از رشته‌های موتورسواری افزایش یافته است و حمایت‌های لازم از فعالیت بانوان صورت می‌گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار