هاشمی دستورداد:
تابناک سمنان: سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: ضریب نفوذ و پوشش واکسیناسیون کرونا در استان باید در جایگاه و رتبه‌های شاخص و برتر کشور قرار داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 20 November 2021

پوشش واکسیناسیون کرونا در استان باید در رتبه‌های شاخص کشور باشد

 

 

استاندار سمنان روز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در جلسه استانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، با بیان اینکه به همت و کوشش مسئولان و همراهی مردم عزیز استان، در حال حاضر وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی در استان نداریم، گفت: در حال حاضر از ۸ شهرستان استان، ۴ شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت رنگ بندی کرونایی زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی قرار دارد.

وی خبرداد: اولین جلسه کمیته تخصصی واکسیناسیون کرونا در استان برگزار می شود و وضعیت واکسیناسیون کرونا و ضریب پوشش آن مورد پسند نیست و باید دقت بیشتری در این حوزه صورت گیرد؛ مراجعه به درب منازل، محلات، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، جامعه کارگری و حاشیه شهر‌ها با استفاده از تیم سیار واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد.

سید محمدرضا هاشمی اظهار داشت: تیم‌های بازرسی و گشت‌های مشترک، فرآیند نظارت‌ها را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تقویت نمایند تا شاهد افزایش مجدد تعداد ورودی‌های بیمارستان و سرایت ویروس نباشیم.

هاشمی تاکید کرد: با تاکید بر اینکه حفظ سلامت دانش آموزان در حین بازگشایی حضوری مدارس از اولویت‌های اصلی و اساسی ماست، اذعان داشت: در این خصوص تابع دستورات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با تهویه هوا در مدارس باید به صورت جدی مَد نظر قرار داشته باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون کرونا در روستا‌ها با محوریت دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری تقویت شود و در این رابطه  فرمانداران نسبت به حفظ وضعیت موجود دقت لازم و کافی را داشته باشند تا مجددا در استان شاهد وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی نباشیم.

وی همچنین افزود: به جهت اینکه ما در استان وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی نداریم، در سایر رنگ بندی‌ها کسبه و اصناف می‌توانند فعالیت خود را منوط به رعایت پروتکل‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار