سمپوزیوم «هنر در قاب» از شنبه ۲۹ آبان با مشارکت ۱۵۴ هنرمند کشور در مهدیشهر آغاز شد و تا چهارم آذر ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 21 November 2021
 

 

 

به گزارش تابناک سمنان علی صفایی دبیر سمپوزیوم «هنر در قاب» امگاه شنبه در نشست خبری اولین سمپوزیوم هنر در قاب، در عمارت «خیل خان» مهدیشهر، هنر را نمایانگر سلامت روح و روان جامعه دانست و ابراز داشت: ۱۵۴ هنرمند از ۱۰ استان و ۱۴ شهر ایران برای مشارکت در این سمپوزیوم ثبت نام کردند.

علی صفایی افزود: ۳۰ هنرمند از خارج استان سمنان در این رویداد ثبت نام کردند و شرکت کنندگان از استان‌های البرز، کاشان، مازندران، تهران، همدان، تبریز و کردستان هستند.

دبیر سمپوزیوم «هنر در قاب» گفت: ۵۱ هنرمند در روز ۳۰ آبان، ۵۱ نفر روز یکم آذر، و ۵۲ نفر در روز دوم آذر به خلق آثار هنری با مواد اولیه رایگان می‌پردازند.

وی افزود: روز سوم آذر نیز به هنرمندانی که خلق آثارشان نیازمند زمان بیشتر است اختصاص می‌یابد.

دبیر سمپوزیوم «هنر در قاب» گفت: طی برگزاری این سمپوزیوم، هر روز از ساعت ۱۶ الی ۱۸ کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های سوزن‌دوزی، چله‌کشی فرش، معرق کاشی شکسته، سوخته‌نگاری، بافت عروسک، درویش دوزی، دوخت پانچو، پته‌دوزی و معرق چوب برگزار می‌شود.

صفایی بیان کرد: داوری و انتخاب آثار برگزیده تولید شده در این سمپوزیوم توسط استادان دانشگاه هنر انجام می‌شود و سپس آثار برگزیده ابتدا در نمایشگاهی در تهران و سپس در ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ابراز داشت: پنج اثر برتر این سمپوزیوم نیز توسط هنرمندان شرکت کننده، مردم بازدیدکننده و داوران انتخاب می‌شود و جایزه دریافت می‌کنند.

دبیر سمفوزیوم «هنر در قاب» گفت: مراسم اختتامیه این سمپوزیوم نیز پنجشنبه چهارم آذر در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار