استاندار سمنان خبرداد؛
هاشمی گفت: مسئولان برای تحقق چشم‌انداز رشد ۸.۵ درصدی استان برای سال ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف مانند صنعت، کشاورزی و گردشگری با تمرکز بر افزایش بهره‌وری اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 21 November 2021
 
 
 
به گزارش تابناک سمنان سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان ابراز داشت: پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان سمنان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و طرح‌های اقتصادی و تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ۲ اولویت مهم استان سمنان برای سال ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نسبت به دعوت از سرمایه گذاران هم استانی و همچنین سرمایه گذاران خارج از استان به منظور سرمایه گذاری در طرح‌های حوزه کشاورزی اقدام کند.

وی افزود: با توجه به خشکسالی ۱۶ ساله گذشته، استان سمنان با کمبود شدید منابع آبی مواجه است و بر همین اساس افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

هاشمی یادآور شد: برای تحقق رشد در بخش کشاورزی استان سمنان، توسعه وسعت زیر کشت محصولات کشاورزی مورد نظر نیست، بلکه افزایش بهره‌وری باید مورد توجه باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از سیستم آبیاری نوین و تحت فشار، بیش از پیش مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان، نسبت به عقد تفاهم‌نامه مشترک همکاری با فرمانداری‌های استان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ درصد از صادرات استان سمنان، خارج از مبادی صادراتی استان انجام می‌شود، بیان کرد: مدیر کل گمرک استان نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی صادرکنندگان اقدام و برای جامعه هدف بسته‌های ترغیبی درنظر بگیرد تا استقبال از صادرات از مبادی استانی افزایش یابد.

هاشمی افزود: پرداخت سهم تسهیلات در بخش کشاورزی در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱.۲ درصد بود که این میزان در ۶ ماه نخست امسال به ۶.۸ درصد کاهش یافت و این درحالی است که هنوز برخی از بانک‌های استان نسبت به پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی اقدام نکرده‌اند و باید علت پرداخت نشدن تسهیلات در این حوزه مشخص شود.

وی اظهار داشت: نقش دانشگاه‌ها برای رشد اقتصادی استان سمنان پررنگ‌تر شود و در همین راستا پیشنهاد می‌شود تا از این پس در جلسات ستاد برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ۲ نفر از اساتید و صاحب نظران دانشگاه‌های استان دعوت شود.

استاندار سمنان گفت: سمنان در زمینه تحقق برنامه جهش مسکن باید جزو استان‌های پیشرو و برتر کشور باشد و مسوولان برای تحقق این راهبرد تلاش کند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار