رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۹۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال در شاهرود و میامی واکسن دُز نخست کرونا را تزریق کردند گفت: ۱۰ درصد باقیمانده برای دریافت واکسن شتاب کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 21 November 2021

۹۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال در شاهرود واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن روز یکشنبه به رسانه ها افزود: کسانی که تاکنون به هر دلیلی واکسن دُز نخست را تزریق نکردند با توجه به وجود هر نوع واکسن در نقاط شهری و روستایی برای تزریق تعجیل کنند تا به ایمنی جمعی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: در ۲ هفته گذشته که شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز قرار داشت به طور میانگین روزانه ۳۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) بستری می شدند اما این روند در هفته گذشته به ۱۴ نفر رسید.

چمن با بیان اینکه در هفته گذشته روزانه ۶۵ تا ۷۰ بیمار کرونایی شناسایی شدند، ابراز داشت: براساس آمار در هفته اخیر روند ابتلا با شیب ملایمی رو به کاهش رفت اما همچنان چرخه انتقال ویروس فعال است لذا مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اصول پیشگیری را هم چنان در دستور کار داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر کادر درمان، بهداشت، بسیج جامعه پزشکی و دهیاران گفت: کسانی که تاکنون واکسن تزریق نکردند برای سلامتی خود، خانواده و جامعه هر چه زودتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار کووید۱۹ در شاهرود بستری شدند، ادامه داد: هم اکنون ۸۵ بیمار کرونایی در بخش های اختصاص یافته به این بیماری در شاهرود بستری هستند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از روز(جمعه) تا شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۵۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۱۶ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۸ نفر رسید.

همچنین در این بازه زمانی ۱۱۸ نفر دیگر از هموطنان بر اثر کرونا جان باختند و مجموع فوتی‌های این ویروس در کشور به ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار