مدیر امور باغبانی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سطح زیر کشت پسته در استان سمنان را 25 هزار هکتار عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 23 November 2021

سهم ۳۳درصدی پسته از پهنه باغی استان/ رشد تولید پسته در سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی قرائیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیش از ۳۳ هزار تن پسته خشک (۱۰۰ هزار تن پسته تر) از باغات استان سمنان برداشت شد.

وی با اشاره به زمان برداشت پسته گفت: زمان برداشت محصول پسته از اواسط مرداد در استان سمنان آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در استان سمنان ارقام مختلف اکبری، عباسعلی، شاه‌پسند و خنجری کشت می‌شود.

قرائیان با بیان اینکه باغات پسته در بیشتر شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود تصریح کرد: عمده باغات پسته در دامغان بوده و در سایر شهرستان‌ها نیز پسته کشت می‌شود.

وی با اشاره به گستره باغات پسته در این استان تصریح کرد: بیش از یک‌سوم باغات استان سمنان را پسته تشکیل می‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تولید پسته در استان سمنان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: تولید پسته در استان سمنان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

قرائیان با بیان اینکه از پسته کاران استان سمنان حمایت لازم انجام می‌شود افزود: تأمین کود یارانه‌ای؛ کمک به تغییر اجرای سیستم‌های آبیاری، حمایت از تغییر ارقام نامناسبت از طریق سرشاخه کاری، کمک به اصلاح و تغذیه باغات و همچنین ایجاد باغات مادری پسته برخی از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های پسته‌کاران تأمین پیوندک سالم و مطمئن و دارای اصالت است افزود: این مهم نیازمند ایجاد باغ مادری بود که انجام شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: مکانیزاسیون در باغات پسته بسیار حائز اهمیت است که برای این امر تسهیلات به پسته‌کاران اعطا می‌شود.

قرائیان با بیان اینکه آموزش بهره‌برداران به طور مستمر انجام می‌شود افزود: این مهم با هدف ارتقاء دانش فنی باغداران و همچنین توانمندسازی آنان از طریق اقدامات ترویجی انجام می‌شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار