مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۲۸ شکارچی متخلف امسال به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز پرندگانی مانند کبک و تیهو و پستاندارانی مانند قوچ و کل به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ 24 November 2021

۲۸ متخلف آسیب‌رسانِ حیات وحش به مراجع قضایی استان سمنان معرفی شدند

به گزارش تابناک سمنان امیر عبدوس  ابراز داشت: ۱۶ فقره پرونده مربوط به شکار غیرمجاز پرندگان و شکار پستانداران در استان سمنان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان شهریور تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: از مجموع ۱۶ پرونده تشکیل شده در مراجع قضایی استان سمنان به دلیل آسیب به حیات وحش، ۱۰ پرونده رسیدگی شد و ۶ پرونده در جریان و در دست بررسی است.

وی  تصریح کرد:  سال گذشته ۳۱۷ شکارچی متخلف به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز در استان سمنان به مراجع قضایی معرفی و ۱۹۳ پرونده تشکیل شد که ۱۰۳ پرونده از مجموع این پرونده‌ها در مراجع قضایی رسیدگی و مختومه شد.

عبدوس اضافه کرد: ۸۸ پرونده تشکیل شده در مراجع قضایی استان سمنان سال گذشته به دلیل آسیب به حیات وحش و شکار غیرمجاز هنوز در جریان و در دست بررسی است.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال میزان ضرر و زیان متعلق به محیط زیست استان سمنان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان شهریور است که از این میزان ۱۰۰ میلیون ریال وصول شده است.

عبدوس خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۹ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال میزان ضرر و زیان متعلق به محیط زیست استان سمنان بود که از این میزان ۲ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال وصول شد.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع‌رسانی بیش از پیش نقشی مهم در ارتقای مشارکت و مسئولیت اجتماعی در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش دارد و لازم است رسانه در این زمینه بیش از پیش نقش‌آفرینی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه محیط بان هایی که در استان مشغول فعالیت هستند آمادگی بدنی کافی دارند، گفت: محیط‌ ‌بانان همواره آماده برخورد با متخلفان و آسیب زنندگان به حیات وحش هستند.

۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار و پارک توران یا خارتوران در شاهرود ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا به ترتیب در غرب و شرق استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است .

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار