کونسیسائو از کلوپ یاد بگیرد
تعویض مهدی طارمی در دقایق میانی نیمه دوم دیدار برابر لیورپول حرکتی غیرقابل باور از سوی سرمربی پورتو بود.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 25 November 2021

به گزارش تابناک سمنان با گذشت ساعاتی از این دیدار حساس برای پورتو، روزنامه رکورد با انتشار گزارشی فاش کرده که علت این تصمیم عصبانیت سرجیو کونسیسائو از مهاجم ایرانی تیمش بوده که ستاره بلامنازع این فصل آبی و سفیدها است. دو تیم لیورپول و پورتو شب گذشته دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند و این بازی در نهایت با نتیجه 0-2 به سود شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید.


صعود لیورپول به مرحله یک هشتم پیش از این بازی قطعی شده بود اما پورتو به دنبال کسب امتیاز برای ایجاد فاصله با اتلتیکو مادرید و میلان بود تا بتواند برای دومین فصل متوالی در مرحله حذفی حضور پیدا کند.


این تیم توانست در نیمه اول بارها لیورپول را تحت فشار قرار دهد و دو فرصت بسیار خوب برای گلزنی نیز روی دروازه این تیم ایجاد کرد. در دومین فرصت، مهدی طارمی در دقیقه 42 موفق شد با نمایشی درخشان از سمت راست به سوی دروازه لیورپول پیشروی کند. این مهاجم ایرانی خودش را در برابر دروازه آلیسون قرار داد اما به جای این که شوتی به سمت دروازه بزند، تصمیم گرفت بدون این که شرایط را بررسی کند توپ را به مناطق مرکزی محوطه جریمه ارسال کند و در نهایت این موقعیت از دست رفت.

 

 
 

سرجیو کونسیسائو عصبانیت و نارضایتی خود از این اقدام طارمی را پنهان نکرد و بر سر این بازیکن فریاد کشید.


طارمی نیز در پاسخ به فریادهای این سرمربی پرتغالی، به او گفت که صدای کسی را از مناطق میانی محوطه جریمه لیورپول شنیده که درخواست توپ داشته و او سعی کرده با ارسال این پاس، یکی از هم تیمی‌هایش را در موقعیت بهتری قرار دهد.


طارمی در بازی شب گذشته مهم‌ترین مهره تهاجمی آبی‌پوشان پرتغالی بود و به عنوان مهاجم مرکزی تلاش زیادی برای بازی ترکیبی با دو گوش خود داشت که اغلب با تک‌روی و تلاش برای گلزنی روی اعصاب مهاجم ایرانی بودند.

 


در عین حال واکنش سرمربی پورتو به موقعیتی که طارمی در اواخر نیمه اول از دست داد نیز بیش از حد و شاید هم غیرقابل باور بود، چرا که کونسیسائو به واسطه فرم درخشان طارمی در اغلب مسابقات نباید طوری رفتار می‌کرد که انگار قصد تنبیه بازیکن ایرانی خود را دارد. اما این اتفاق در کنار خط و در شرایطی رخ داد که بازیکنان تیم و البته میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شاهد واکنش‌های این مربی سختکوش و جنگجو بودند.


جالب این که روی نیمکت مقابل کسی نشسته بود که در همه شرایط پشتیبان شاگردانش است. یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، که هواداران دو آتشه این تیم به خاطر دارند که در چه موقعیت‌هایی با حمایت از مهاجمان تیمش، آنها را در بهترین شرایط نگه داشت.

 


این موضوع به طور خاص در مورد سادیو مانه دیده می‌شود. کلوپ در این فصل و در دیدار برابر ساوتهمپتون بعد از هدر رفتن چند فرصت صددرصد گل، مانه را در زمین نگه داشت تا او با گلزنی روحیه خود را به دست آورد.


تعویض طارمی با فرزند سرمربی پورتو (فرانچسکو کونسیسائو) در نهایت نتیجه‌ای هم برای این تیم به همراه نداشت و آنها با از دست دادن فضای پرس و فشار روی دفاع لیورپول قافیه را به حریف واگذار کرده و گل دوم را نیز از لیورپول خوردند، آن هم در شرایطی که پورتو با خروج طارمی تقریبا هیچ موقعیت دیگری به دست نیاورد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار