نامه‌های محرمانه و ضمانت ملکی آجورلو
دقایقی قبل از شروع رقابت های لیگ در هفته ششم، جنجال بزرگی در سیرجان در گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 25 November 2021

به گزارش  تابناک سمنان  درست در زمانی که بازیکنان گل گهر و استقلال در زمین مشغول گرم کردن بودند، خبری از این شهر صنعتی به سرعت به دفاتر وب سایت های ورزشی در تهران رسید. اینکه استقلال حق استفاده از 2 بازیکن خارجی خود را ندارد.

 

مشاور حقوقی سازمان لیگ این موضوع را اینطور تصحیح می کند و می گوید: کسی نگفت که استقلال حق استفاده از بازیکنان خارجی خود را ندارد بلکه به باشگاه استقلال اعلام شد که مسئولیت استفاده از این بازیکنان با توجه به ابلاغیه کمیته حقوقی سازمان لیگ، با خود این باشگاه است. 

 

در همین راستا، با حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ تماس گرفتیم. او همان کسی است که نامه منع استفاده استقلال از دو بازیکن خارجی را به مسئول برگزاری سازمان لیگ ابلاغ کرده تا او نامه دیگری خطاب به باشگاه استقلال بزند و در این باره به آنها هشدار بدهد. 

 
 

سوال مهم ما از او، شامل بحث های مربوط به ضمانت نامه بانکی است. اینکه مدیررسانه ای باشگاه استقلال امروز گفت درست است که سازمان لیگ ضمانت نامه مالی از این باشگاه درخواست کرده اما آنها ضمانت نامه دیگری را در اختیار سازمان لیگ گذاشته اند که به مراتب ارزش بیشتری از ضمانت نامه بانکی دارد. آل اسحاق در این باره به صورت  کامل توضیح می دهد.


 این صحبت ها را بخوانید:

 

* بدهی بازیکنان خارجی، موضوع مهمی در بحث مجوز حرفه ای است


به عنوان یک خبرنگار ورزشی در کنار جامعه، از اینکه بازیکنان خارجی برای ما مشکلاتی ایجاد می کنند، ناراحت بودید. این بدهی ها همیشه از مدیری به مدیر دیگر به ارث رسیده است. بازیکنان زیادی داریم که با چکهای برگشت خورده و احکام قضایی باشگاه هایشان را محکوم کرده اند. این مسئله به یک موضوع مهم در بحث مجوز حرفه ای و آسیایی تبدیل شده و چالش مهمی برای فوتبال ماست.سازمان لیگ امسال سعی کرد رویه‌ای در پیش بگیرد که مشکلات سابق اتفاق نیفتد.

 

* ضمانت نامه باید از لحاظ نقد شدن سهولت داشته باشد


 ما به باشگاه ها اعلام کرده بودیم که برای جذب بازیکن و مربی خارجی، بایستی ضمانت نامه ای به سازمان لیگ داده شود تا شاهد اتفاقات گذشته نباشیم. ضمانت نامه ای هم که باشگاه ها ارائه می دهند، باید از لحاظ نقد شدن سهولت داشته باشد. کلیت موضوع هم به شش ماه پیش باز می گردد و همه باشگاه‌ها از آن باخبرند. این اصل ماجراست که منصفانه و منطقی است.

 

* زمین را چطور به وجه نقد تبدیل کنیم؟


در طرف مقابل ،باشگاه های استقلال و پرسپولیس بارها اعلام کرده‌اند که ما چون باشگاه دولتی هستیم نمی‌توانیم حساب بانکی باز کنیم پس برای ضمانت نامه، سند ملکی می دهیم. که شاید صد برابر هم بیشتر از مبلغ قرارداد مربی یا بازیکن می ارزد.اما زمانی که باشگاهی دولتی است و به فرض مثال قطعه زمینی را برای ضمانت نامه در اختیار سازمان لیگ قرار می دهد، باید مشخص شود که این زمین متعلق به خود باشگاه است یا دولت مالک آن است. باید مشخص شود که تبدیل این ملک به وجه نقد چطور ممکن است؟

 

*  دوبار به استقلال نامه محرمانه زدیم


ما در این زمینه دو بار به باشگاه استقلال نامه رسمی زده بودیم که هر دو نامه نیز محرمانه بود. به این باشگاه مهلت دادیم تا ضمانت نامه مناسبی تهیه کنند. استقلالی ها به ما قول دادند که مدیریت باشگاه ظرف مدت مشخصی ضمانت نامه لازم را به سازمان لیگ تحویل دهد ولی دیروز نامه ای را برای ما ارسال کردند که قادر به تهیه این ضمانت نامه نیستند.
ما برای اینکه از اتفاقات بد بعدی جلوگیری کنیم، اعلام کردیم که مسئولیت این موضوع به خودشان برمی گردد. این که مسئله رخ داده را به تبلیغات ربط می‌دهند، کار خیلی خوب نیست.این یک پروپاگانداست.سوابق نامه‌ها وجود دارد و مسائل کاملا مشخص است.

 

 

* راه چاره استقلال، موسسه های مالی و اعتباری است


حتما و یقینا مطابق قانون بند 7 تبصره ماده 17 صراحتا نوشته شده اگر شرکتهای دولتی نمی‌توانند حساب باز کنند، می توانند از موسسه های مالی و اعتباری ضمانتنامه تامین کنند. قانون این اجازه را به استقلال می‌دهد ولی آنها این کار را انجام ندادند. این تناقض گفتار و عملکرد است.
سازمان لیگ با آقایان کنار آمده بود هم در مورد گرفتن بازیکن خارجی و هم در مورد تبلیغات و هم در مورد مسائل دیگر. تازه آنها هنوز هیچ چیزی به سازمان لیگ نداده اند و تنها مدعی شده اند سند ملکی تحویل می دهند.

 

* مگر نمی‌خواهید به تعهدتان عمل کنید؟


باید این ضمانتنامه سهل الوصول باشد. این چیزی که در قانون آمده تا مسائل بعدی اتفاق نیفتد. اگر این ملک قابل تبدیل باشد، می توانند آن را به یک موسسه مالی و اعتباری برده و از آنجا ضمانتنامه مالی بگیرند. اگر قرار است به تعهدتان عمل کنید، دادن ضمانتنامه چیز عجیبی نیست.

 

* اطلاع ناگهانی نادرست است


سازمان لیگ مصرا از فوتبال صیانت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد مسائل سابق پیش بیاید. این که گفته اند به یکباره از مسائل باخبر شده ایم وجاهتی ندارد. دو سه هفته است این مسئله مورد بحث است و استقلالی ها نیز این موارد را به خوبی می‌دانند. در قوانین سازمان لیگ صراحتا گفته شده که اگر باشگاه ها ضمانتنامه ندهند، مجاز به استفاده از بازیکن خارجی نیستند.

 

* من مرجع پاسخگویی به شکایت نساجی نیستم


تا به امروز ضمانت نامه استقلال به صورت مشروط پذیرفته شده بود. در مورد ادعای نساجی نیز من مرجع تصمیم گیری نیستم. البته تا جایی که می دانم استقلال برای حضور بازیکنان خارجی اش تا قبل از امروز، از سازمان لیگ مجوز داشت.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار