فرمانده سپاه استان سمنان:
فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه طرح محلات اسلامی مهمترین اقدام بسیج استان است که در سطح کشور نیز اجرا شد اما خاستگاه آن سمنان بود، گفت: روحانیان در این طرح نقش بسزایی داشتند.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵ 25 November 2021

طرح محلات اسلامی مهمترین اقدام بسیج استان سمنان است

 

به گزارش تابناک سمنان  سردار حمید دامغانی  در همایش مشترک روحانیان و بسیجیان استان سمنان موسوم به راه مشترک به میزبانی حسینیه شهدای گمنام سپاه استان با حضور بسیجیان، روحانیان، پیشکسوتان عرصه جهاد، با بیان اینکه بسیج در این چهار دهه خدمات قابل توجهی را به جامعه ارائه کرده اما شاید یکی از مهمترین این خدمات را بتوان محلات اسلامی دانست، تاکید کرد: این طرح هم اکنون در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه خاستگاه این طرح استان سمنان است و طرح اولیه آن در این استان با مشارکت محلات، مساجد، بسیج و روحانیان و… ایجاد شد و امروز افتخار داریم که در تمام کشور در حال اجرا است، افزود: این طرح امسال به عنوان یکی از طرح‌های محوری و مهم در هفته بسیج در تمام ایران اسلامی رونمایی شد تا افتخار دیگری برای بسیجیان استان به همراه بیاورد.

فرمانده سپاه استان سمنان درباره این طرح، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های محل برای کمک به مردم، رفع مشکلات، همدلی، توسعه فرهنگ ایثار و مواسات و ارتقای فرهنگی و اجتماعی محلات از جمله بخش‌های این طرح است، گفت: در این طرح مردم با محوریت امام مسجد و روحانیان مشکلات محلات و مردم را احصا و در راستای برطرف کردن آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌های همان محل اقدام می‌کنند که در این راه از ظرفیت مطالبه گری و دستگاه‌های اجرایی نیز در صورت لزوم استفاده خواهد شد.

دامغانی در ادامه صحبت‌های خود به شکل‌گیری بسیج همچنین نقش این ارگان مردمی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه حرکت به سمت قله اهداف و آرمان‌های این انقلاب در کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی جز در سایه همراهی مردم میسر نمی‌شود و لذا بسیج در این همراه کردن مردم نقش حیاتی دارد، تاکید داشت: حضور و نقش‌آفرینی مردم در بسیج، اعتبار این انقلاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی‌های مردمی در بسیج، افزود: فعالیت‌های بسیج در طرح شهید سلیمانی، مواسات و همدلی مومنانه، تهیه ماسک و لوازم مورد نیاز مردم به خصوص مناطق محروم، اردوهای جهادی و… همگی از جمله اقداماتی بودند که در دو سال اخیر از سوی بسیجیان استان سمنان شاهد آن بودیم که اگر نبود این اقدامات، قطعاً با دشواری‌های زیادی در مقابله با بیماری کرونا، روبرو می‌شدیم.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و تقدیر از فعالان بسیجی استان سمنان از جمله دیگر بخش‌های این همایش مشترک بین بسیجیان و روحانیان بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار