مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را یکی از چالش‌های این حوزه در استان سمنان دانست و با تأکید بر لزوم اصلاح شاخص‌های اختصاص اعتبارات حوزه راهداری گفت: اعتبارات حوزه راهداری استان سمنان مناسب نیست.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 26 November 2021
اعتبارات حوزه راهداری استان سمنان مناسب نیست

 

به گزارش تابناک سمنان احسان منصور کیایی  اظهار داشت: عمده ترین مشکل حوزه حمل و نقل در استان سمنان و کشور موضوع نوسازی ناوگان است.

وی افزود: متاسفانه کشور از سال‌های گذشته در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل دچار یک عقب افتادگی بوده و امروز سن ناوگان حمل و نقل در کشور بالاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اضافه کرد: افزایش سن ناوگان حمل‌ونقل در کشور سبب افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها برای فعالان این حوزه شده است.

منصور کیایی عنوان کرد: افزایش هزینه‌ها گلایه و نارضایتی رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را به همراه داشته، چراکه درآمد آنان با هزینه‌هایی که می‌کنند همخوانی ندارد. از این رو لازم است تا مسئولان کشور برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: امروز 94 درصد از حجم حمل‌ونقل بار و مسافر در کشور، از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و از این رو توجه به این حوزه از حمل‌ونقل و ساماندهی آن بسیار ضروری است.

وی با اشاره به فشار اقتصادی ناشی از محدودیت‌های کرونایی به حوزه حمل‌ونقل کشور در سال‌های اخیر عنوان کرد: گرانی روان‌کارها، لاستیک و دیگر لوازم یدکی فشار مضاعف به فعالان این حوزه وارد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه بیش از 600 کیلومتر از کریدورهای اصلی مواصلاتی کشور در این استان قرار دارد افزود: این آمار بدین معنی است که سمنان، به تنهایی به اندازه 6 استان کشور شریان مواصلاتی اصلی را در خود جای داده است.

منصور کیایی عنوان کرد: از این رو باید تخصیص بودجه برای نگهداری راه‌های استان سمنان، بر اساس گستردگی محورهای مواصلاتی در این استان باشد؛ اما تاکنون اختصاص اعتبار در این زمینه بر اساس نرخ جمعیت بوده است که باید اصلاح شود.

وی ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید و اهتمام وزیر جدید راه و شهرسازی به حل مشکلات حوزه حمل و نقل کشور، این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار